Ti gode grunner til å stemme Høyre i Råde

I Råde Høyre har vi slagordet «Ja, når vi kan, og nei, når vi må». Dette har vært vår lede­stjerne de siste tolv årene.

Råde kommune har tatt store steg de siste 12 årene. En sunn økonomi gjør at kommunen nå kan tilby gode tjenester. Vi har bygd to nye skoler, flerbrukshall, omsorgsboliger, stier og har foretatt andre viktige investeringer. I Råde skal alle ha mulighet til å lykkes og trives uten at økonomi skal være avgjørende. De siste årene har vi satset på et varmere Råde med muligheter for alle. Vi ønsker at Råde kommune skal være en selvstendig kommune. For å kunne lykkes, må Råde kommune de neste årene ha en retning som gjør at man kan leve hele livet, i ett attraktivt og grønt Råde.

1. Rådeskolene skal bli blant de beste i landet gjennom en fornyet skolestrategi –«En skole for alle».

2. Bygge nytt helsehus med tjenester og tilbud til hele befolkningen.

3. Bygge Langhuset i Karlshus som aktivitets- og administrasjonshus.

4. Innføre tilbud om 1 time aktivitet daglig for alle de som er på Helsehuset og Dagsenteret.

5. Etablere lavterskeltilbud innen psykisk helse og rusomsorg i skolehelsetjenesten, samt videreutvikle tilbudet for aldersgruppen 18 år og oppover.

6. Bidra til en renere Oslofjord og Vansjø gjennom utarbeidelse av en konkret handlingsplan.

7. Ferdigstille gang- og sykkelvei fra Tomb til Karlshus.

8. Jobbe for å gjøre av og på kjøring fra Rv110 til Saltnes tryggere, ved å få en ny rundkjøring på Rådesletta og la veien gå rett fram til Tombveien ved Hafellsvingen.

9. Selvkjørende busser i bygda med faste ruter.

10. Jobbe for at eiendomsskatten holdes så lav som mulig.