Vi vil prioritere nytt helse- og omsorgssenter

Bilde med sitat fra Bjørn Ole Uglem

I vårt program har Rælingen Høyre uttrykt ønske om å være en pådriver for å få bygget et nytt helse- og omsorgssenter i kommunen. Vi har arbeidet for dette siden før forrige valg, men de rødgrønne med flertall ville heller prioritere andre ting.

Dette er en viktig sak som vil ha stor betydning for innbyggernes helse og trivsel. Dagens Helsetun på Fjerdingby som i dag huser korttid/avlastningsplasser, KAD og lindrende enhet, samt er base for hjemmesykepleien trenger sårt oppgradering, og egentlig ett nytt sted å drive tjenestene. Dette er viktig, og noe vi vil jobbe for.

Det er viktig med gode investeringer i helse- og omsorgstjenester for å sikre at innbyggerne får tilstrekkelig hjelp og støtte når de trenger det. Et nytt helse- og omsorgssenter vil kunne gi bedre tilpassede og mer effektive tjenester til brukerne, samtidig som det vil være en attraktiv arbeidsplass for helsepersonell.

Vi i Rælingen Høyre mener at dette er en investering som vil lønne seg på lang sikt, og vi vil jobbe for å få saken opp på kommunens prioriteringsliste.

Vi håper at andre partier og innbyggere vil støtte oss i dette viktige arbeidet.

Sammen kan vi sørge for at Rælingen får et moderne og effektivt helse- og omsorgstilbud som tilfredsstiller behovene til alle innbyggere.

Et tilbud med god kvalitet og verdighet

Først publisert på RB.no 26.6.23: