Kommunevalget 2023 – nominasjonskomiteens innstilling

Nominasjonskomiteen i Sarpsborg Høyre ved leder Grete Moræus Stray kan nå med glede og stor
entusiasme presentere sin innstilling til Sarpsborg Høyres listekandidater ved kommunevalget i 2023.

Nominasjonskomitéen i Sarpsborg Høyre inviterte i februar medlemmene til å foreslå kandidater til partiets ordførerkandidat til kommunevalget i 2023. I juni valgte foreningen Magnus Arnesen som ordførerkandidat og Margrethe Motzfeldt som andrekandidat. Siden da har komiteen jobbet bredt blant foreningens medlemmer og i Sarpsborg-samfunnet i øvrig.

«Jeg er utrolig stolt av å presentere vårt forslag til kandidater. Dette er folk som har et stort engasjement for å utgjøre en forskjell for Sarpsborg, og har et stort ønske om å få til en ny politisk retning i byen vår. Listen markerer på mange måter et generasjonsskifte i Høyre, samtidig som kontinuiteten er sikret ved at alle som i dag sitter i bystyret tar gjenvalg», sier leder av nominasjonskomitéen, Grete Moræus Stray.

Videre kommenterer ordførerkandidat Magnus Arnesen; «Når jeg ser denne samlingen kandidater blir jeg stolt over laget jeg får gleden av å lede, jeg styrkes i troen på at vi skal vinne valget neste år. Vi har en god blanding av erfaring fra næringslivet, politisk erfaring, kompetanse og alder. En samling superhelter som alle har sine spesialfelt, og som knyttes sammen av en felles målsetning om å løfte Sarpsborg til nye høyder».

Listen i sin helhet vil velges ved foreningens årsmøte og nominasjonsmøte 10.november 2022 i bystyresalen på Sarpsborg Rådhus, kl 18:00.

Nominasjonskomitéen i Sarpsborg Høyre har bestått av Grete Moræus Stray (leder), Elin Lexander, Simen Murud Gundersen (Unge Høyre), Agnar Heimvik (Senior Høyre) og Pål Marthinsen. I tillegg har Magnus Arnesen og Margrethe Motzfeldt tiltrådt komiteen som observatører etter de ble forhåndsnominert.

Mvh Styret i Sarpsborg Høyre
Kontaktinfo:
Magnus Arnesen (Ordførerkandidat), magarnesen@gmail.com, 95095101.
Grete Moræus Stray (leder av nominasjonskomiteen), gremorae@online.no, 90830304.

Nominasjonskomiteen foreslår å forhåndskumulere de fem øverste plassene.