Solid ordfører-måling for Janne Stangeland Rege

På en ny meningsmåling ønsker 47% av innbyggerne i Sola at Janne Stangeland Rege skal bli kommunens nye ordfører.

Meningsmålingen viser at ordførerkandidat Janne Stangeland Rege har over dobbelt så høy oppslutning som sin motstander fra Arbeiderpartiet. Samtidig får Høyre 33,6% på partimålingen.

— Jeg takker for tilliten til meg som ordførerkandidat. Men vi tar selvsagt ingenting for gitt, vi skal stå på videre fremover, men klart dette motiverer oss enda mer, sier Janne Stangeland Rege.

— Vi gleder oss til valgkamp, og både ordførermålingen og partimålingen gir grunn til optimisme. 33,6% oppslutning er betydelig over landsgjennomsnittet, og historisk blant de beste resultat for Høyre i Sola, og det allerede før vi er skikkelig i gang med valgkampen. Målingene viser at vi kan gjøre det enda bedre, og vi skal stå på skikkelig frem til valgdagen, avslutter Rege.

Målingen er tatt opp av Respons Analyse AS for Høyre.

Målingen er foretatt 6. — 12. februar per telefon.

Janne Stangeland Rege, Høyre

Siv-Len Strandskog, Arbeiderpartiet

Ingen av dem

Ikke sikker

Antall spurte: 601 i Sola.

I partimålingen er Høyres største parti med 33.6% av stemmene. For de andre partiene er oppslutningen i prosent: Rødt 1.6, SV 2.6, Ap 21.7, Sp 5.8, Venstre 4.1, Krf 5.7, Frp 18.6, MDG 2.6, Tanangerlisten 1.1, FNB 1.5, Andre 1.1.