Seks grunner til å stemme Sola Høyre

1. Tilbake til den gode Solaskolen

Vi har som mål å få tilbake det vi kjenner som den gode Solaskolen.

Nå peker pilene i feil retning og vi skal sørge for at Solaskolen er attraktiv for lærere og at våre elever får en skole i Norgestoppen. Da må vi sette av nok midler til å satse på læreren, sørge for oppdatert læreverk og tilby mer praktisk læring. Slik får vi en bedre skole som i større grad motiverer elevene våre.

2. Sola skal være Norges beste kommune å bo i

Vi blir flere Solabuer, og vi er nå hele 28.000 innbyggere som skal leve og trives i kommunen vår. Da trenger vi livlige sentrum med gode møteplasser. Vi vil legge til rette for levende sentrum der det er attraktivt for butikker og spisesteder å etablere seg. Vi vil ha aktivitet i sentrum på kveldstid og i helger og vinmonopol i Tananger.

3. Det skal være trygt å bli eldre i Sola

Høyre vil at alle Solabuer skal kunne leve helelivet i et aldersvennlig lokalsamfunn. Det betyr at kommunen skal legge til rette for en aktiv alderdom med flere boliger tilpasset eldre i sentrumsområdene, slik at man enklere kan oppsøke aktiviteter og møte andre mennesker. Pleietrengende eldre skal møte en kompetent helsetjeneste, få næringsrik, god mat og riktig medisinbruk..

4. Psykisk helsehjelp

Ventetiden er for lang, gjerne mer enn 100 dager. Du skal få hjelp når du trenger det, før små problemer vokser seg store.Det krever gode og lett tilgjengelige tilbud med kort ventetid, uten krav om henvisning fra legen. Høyre vil prioritere midler til flere lavterskeltilbud, slik som Rask Psykisk Helsehjelp, og flere psykologer.

5. Fritidstilbud for alle, i hele Sola

Vi i Høyre skal alltid være positive til initiativ fra frivilligheten. Et bredt idretts- og aktivitetstilbud sikrer muligheter til bevegelse og engasjement, bidrar til integrering og fremmer god helse. Da må det være enkelt å etablere og drive aktiviteter. Sola skal være en ja-kommune for lag og foreninger.

6. På lag med de som skaper jobber

Sola har nesten like mange arbeidsplasser som innbyggere. Gode lokalsamfunn krever sterke bedrifter. Det gir arbeidsplasser og velstand. Vi vil ha en tett dialog med næringslivet og lytte til de behovene bedriftene har. Enten det handler om å få tilgang på kvalifisert arbeidskraft, areal eller en mer effektiv saksbehandling.

Finn ditt nærmeste valglokale

Du kan forhåndsstemme fra 10. august til og med 8. september. I denne perioden kan du stemme i valglokaler over hele landet. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Valgdagen i år er mandag 11. september. På valgdagen må du stemme i Nærøysund kommune. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Husk å ta med legitimasjon når du skal stemme. Godt valg

Finn ditt nærmeste valglokale

Valgdagen i år er mandag 11. september. På valgdagen må du stemme i Sola kommune. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Husk å ta med legitimasjon når du skal stemme. Godt valg!