Besøk på Læringsverkstedet barnehage Nerby i Stange

Læringsverkstedet barnehage Nerby i Stange er kandidat til prisen «Årets barnehage 2017». Barnehagen inviterte kandidater til høstens stortingsvalg for at vikunne blibedre kjent med barnehagesektoren.

Fra Hedmark Høyre stilte kandidatene Eli Wathne (2), Jane Meyer (3), Ola Svenneby (8) og Gjertrud Nordal (11). Daglig leder Marit Haug Hansen og hennes medarbeidere tok godt i mot oss og vi fikk se en flott barnehage. De har et godt pedagogisk opplegg, egen kokk og flotte inne- og utearealer. De har et lavt sykefravær, scorer høyt på foreldreundersøkelser og medarbeiderundersøkelser og har et høyt kompetansenivå blant de ansatte. Vi i Høyre mener at et mangfold av ulike barnehager sikrer et tilbud som er tilpasset det enkelte barn og den enkelte familie. Vi ønsker å likebehandle private og offentlige barnehager økonomisk. For oss handler det om kvaliteten på tjenesten som gis, ikke hvem som leverer den.