Bli kjent med 1. kandidat Kirsti Berge

Kirsti Berge er Høyres førstekandidat og går nå inn i sin tredje periode i Stange kommunestyre, den siste i formannskapet.

Tidligere har Kirsti representert Høyre i Ringsaker kommunestyre og har også en periode i Fylkestinget bak seg. Med Kirsti har vi en politiker med mye erfaring og kunnskap om Stangepolitikken, og med beina godt plantet i Høyre.

I denne valgkampen har Stange Høyre satt spesielt lys på Skole og Helse og omsorg. Innen skole ser vi at innsatsen må settes inn så tidlig som i barnehagen hvis vi skal nå målet om at 5000 flere skal fullføre videregående hvert år. I tillegg vil vi at alle lærerne skal ha fordypning i de fagene de underviser i. Dette betyr tilbud om videreutdanning til flere og i flere fag enn i dag.

Innen Helse og omsorg mener vi at i tillegg til et nytt Stange sykehjem, så må hjemmebasert omsorg styrkes; ikke bare med tekniske hjelpemidler, men med et aktivitetstilbud utfra egne ønsker og behov. Dette gjelder også de som ennå ikke trenger helsetjenester utover det å komme seg ut og leve i et fellesskap en dag i uka. Her vil frivilligheten kunne spille en stor rolle.

Hjertesaker:

• Skole