Sommerhilsen fra Steinkjer Høyre

God sommer kjære Høyre-venner i Steinkjer og Verran!Innkalling til medlemsmøte og Prøvenominasjon til fylkestingsvalgetSted: Dampsagasenteret 2. etasje, Tid: mandag 13. august kl 1800

Her kommer en hilsen fra Steinkjer Høyre før en etterlengtetsommerferie.

Verran Høyre som organisasjon er som kjent lagt ned, ogmedlemmene derfra er nå en del av Steinkjer Høyre. Dette møtet blir såledesførste gang vi er samlet, og jeg ønsker dere fra Verran spesielt velkommen ilaget.

Nominasjonkommunevalget.

Vi er allerede godt igang med forberedelse til kommunevalget2019.

Nå er det «nye Steinkjer» som gjelder hvor partiene for førstegang skal velge representanter på en felles liste. Her er nominasjonskomiteenunder ledelse av Elin Agdesten kommet godt i gang.

Høyre har startet et prosjekt som kalles H19 hvor det er utpekt25 spesielle satsings kommuner, – viktige kommuner som ikke allerede har enHøyre-ordfører.

Steinkjer og Trondheim er de to valgte kommunene fra Trøndelag.

Her vil bla ordførerkandidatene få spesiell oppfølging/opplæring av partiorganisasjonen.

Dette er et godt tilbud som vi selvfølgelig har takket jatil, men som også forplikter oss blant annet til å bidra økonomisk i etspleiselag med Høyres Hovedorganisasjon. Under selve valgkampen neste høst vilvi nyte godt av spesiell oppmerksomhet og bistand. Dette kan bli knall

For at den som blir nominert som vår ordførerkandidat skal komme igang så tidligsom mulig med opplæringen har styret vedtatt å fremskynde planlagt dato for nominasjonsmøte fra 19.November til 1. Oktober kl 1800 påDampsagasenteret 2.etg. Så sett av datoen allerede nå.

Nye Steinkjer – Steinkjerog Verran

Jeg inviterer deg til møte med tema «Nye Steinkjer» hvor vi vil drøfte aktuelle politiske saker som vibør fronte frem mot kommunevalget 2019.

Det vil bli forberedte innlegg fra gruppelederne i SteinkjerMorten Resve og i Verran Arnt Martin Woldseth og fra meg som styreleder. Deretteråpnes det for debatt.

Programarbeidet.

Vi har allerede jobbet en stund med innledende arbeide meddet nye valgprogrammet for neste kommunevalgperiode. Programmet skal væreferdig i juni neste år.

Det er mange viktige saker å ta stilling til.

En av disse blir sikkert spørsmålet om det er riktig å byggenytt kulturhus nå, noe som vil kreve betydelige investeringer og økte årligedriftskostnader.

Selv om mye går bra i kommuen, så har vel alle registrertnedskjæringer innen viktige områder som pleie og omsorg og rusomsorgen m.m. Kommunenhar også foretatt økte låneopptak I forbindelse med bygging av nye skolebygg ognytt helse-og beredskapsbygg på Nordsileiret.

Vi er tydelige på at det viktigste nå er å gi et bedrehelsetilbud i kommunen. Her arbeider vi for å få innpasset Høyres nye program«Leve Hele Livet» inn i kommunens politikk.

Vi har allerede har tatt et klart standpunkt til at densåkalte Silicon Seaside tomta på Nordsileiret må bli utnyttet til boliger. Dette var partiet også klar på allerede dadisse planene ble fremmet for 15 år siden. Dette er siste del av selve sjøsidensom kan nyttes til boligformål etter at både Elvebredden og Jektbyen erferdigbygget.

Jeg mener kommunestyregruppen vår gjør en svært god jobb, oghar vist stort engasjement og faglig dyktighet.

Samhandlingen mellom styret og gruppa fungerer også meget godt.

Så takk til alle medlemmer som har bidratt dette året.

Jeg utfordrerdeg som ikke enda er blitt med som aktivt medlem, men som sikkert harmeninger om ulike politiske saker, og lyst til å engasjere deg i vårtpartiarbeide til å ta kontakt.

Vi trenger flere med på laget!!

Innkalling til Prøvenominasjonfylkestingsvalget.

Møtet innledes med Prøvenominasjon i forbindelse medfylkestingsvalget.

Alle lokalforeninger er oppfordret til å foreslå kandidater.

Møtet står fritt til å rangere et visst antall kandidater.Vi bør nok velge personer med politisk erfaring, samtidig viktig å sikre god kjønnsbalanseog geografisk spredning over hele Trøndelag.

Alfabetisk liste overde kandidater som har sagt seg villige til å ta i mot nominasjon er lagt ut påvår hjemmeside slik at hver enkelt kan gjøre seg opp en oppfatning før møtet.

Medlemsmøtet skal også velge utsendinger til TrøndelagHøyres nominasjonsmøte 20. Oktober. Steinkjer Høyre har anledning å stille med4 representanter.

Jeg benytter anledningen til å ønske alle en riktig God sommer.

Tor Erik Jensen

Leder Steinkjer Høyre