8 gode grunner til å stemme Høyre i Tinn

1. Ansvarlig økonomisk politikk

Vi må rigge kommunen slik, at vi unngår å være sårbare for fremtidige økonomiske svingninger og endringer i rammebetingelser fra staten. Dette skaper forutsigbarhet når det gjelder kommunens tjenester.

skole

2. Beholde dagens skolestruktur

Vi skal ha en skole der alle lykkes og hvor man føler seg inkludert. Tinn er en langstrakt kommune med store avstander. Høyre ønsker å beholde skolestrukturen som i dag. Vi mener, at blant annet Hovin har alle forutsetninger for å tiltrekke seg barnefamilier fra nærliggende områder, noe som vil styrke skolen der.

3. Jobbe for å få en høgskole innen reiseliv

Reiseliv er satsningsområde i Tinn kommune, og reiselivet etterspør folk med kompetanse som ønsker å bli værende for å sikre forutsigbarhet. Ved å samarbeide tett med reiselivsaktørene vil man kunne legge til rette for en attraktiv utdanning i et av Norges mest ekspanderende turistområder.

4. Godt fysisk og psykisk helsetilbud for alle

Vi vil bekjempe utenforskap, og skal gi et godt fysisk og psykisk helsetilbud tilpasset den enkelte bruker sitt behov. Du skal oppleve å føle deg trygg og godt ivaretatt i Tinn uansett alder.

5. Jobbe for å realisere ny flerbrukshall

En ny flerbrukshall på Rjukan vil gi et godt tilbud til både organiserte og uorganiserte aktiviteter. En flerbrukshall vil bidra til å redusere utenforskap, gi økt bolyst og bedre folkehelsen. Tinn Høyre ønsker å samarbeide aktivt med blant annet Rjukan Idrettslag for en slik realisering.

6. Ingen eiendomsskatt

Vi ønsker ikke å påføre våre innbyggere, eller de med fritidsboliger i Tinn, ytterligere økonomisk belastning i en tid med stadig økende kostnader. Tinn Høyre garanterer for at det ikke innføres eiendomsskatt eller annen ekstra beskatning for innbyggerne eller de med fritidsbolig.

7. Fokus på utbedring av FV37 Dale-Miland

Med de store industrietableringene som foregår i Tinn, i tillegg til all trafikk både med lette og tyngre kjøretøy inn og ut av kommunen, er vi avhengige av å få rustet opp denne strekningen som er i dårlig forfatning. Tinn Høyre vil være en pådriver, og jobbe aktivt for å sørge for at fylkeskommunen prioriteter å ruste opp denne strekningen.

8. Oppgradere Bråvollparken med 1 tennis- og 2 padeltennisbaner

I Bråvoll ligger det til rette for å lage en bane for tennis- og to baner for padeltennis. Padeltennis er et lavterskeltilbud som appellerer til alle aldersgrupper. Dette vil gi parken et estetisk løft i tråd med verdensarven, og vil bidra til økt bolyst.