Politikk

Tjeldsund Høyre har ambisjoner for Tjeldsund. Tjeldsund skal være en mangfoldig og inkluderende kommune. En kommune som ser og løfter enkeltmennesker, bedriftene og frivilligheten. En kommune som sier JA når vi kan og nei når vi må. Tjeldsund har en sterk frivillig sektor med mange engasjerte ildsjeler. Vår viktigste ressurs er folkene som bor her. Gjennom samarbeid og initiativ skapes gode lokalsamfunn.

Tjeldsund har store og små offentlige arbeidsplasser og et variert privat næringsliv. Sentralt geografisk plassert i Hålogalands-regionen, er vi også en del av et større bo- og arbeidsmarked med et rikt tilbud av kultur- og naturopplevelser, arbeidsplasser, utdanningsinstitusjoner og kommunikasjonsmuligheter. Dette er eksempler på fortrinn vi kan bygge videre på i fremtiden.

Tjeldsund Høyre har nye ideer og bedre løsninger for Tjeldsund. I dette programmet peker vi ut vår retning for hvordan vi ønsker at Tjeldsund skal utvikle seg de neste årene.