På lag med Tønsberg

Gode og varierte bomiljøer

Tønsberg skal være byen, stedet og kommunen som du virkelig har lyst til å flytte til. Og hvor du finner et godt sted å bo, et godt sted å arbeide, et rikholdig fritidstilbud og gode offentlige tjenester. Høyre ønsker at Tønsberg skal bli en inkluderende kommune, hvor alle blir sett og ivaretatt. Det skal være trygt og godt å bo i Tønsberg, og vi skal være et godt vertskap for de som kommer og besøker oss.

Vi vil lytte til mennesker og deres ulike behov om hvordan de ønsker å ha det i kommunen sin. Det handler rett og slett om å forstå hvordan innbyggerne ønsker å leve livet sine. Tønsberg Høyre vil skape en kultur som gjør kommunen nytenkende, trygg og varm slik at vi sammen skaper tillit og fellesskap.

Tønsberg Høyre vil:

• at innbyggerne i Tønsberg skal ha tilgang på gode tjenester uavhengig av hvor i kommunen de bor
  • at det skal satses på opprusting og nyetablering av turstier, turveier og trimløyper i samarbeid med utbyggere og grunneiere
  • bruke areal- og boligplanlegging aktivt for å forebygge fremvekst av levekårsutfordringer
  • etablere planer for å øke kvaliteten i tjenestetilbudet, særlig i utsatte boområder
  • inngå samarbeid med utbyggere av større boligprosjekter med mål om å avsette en andel av områdene til gode arealer for egenorganisert idrett og fysisk aktivitet
  • arbeide for bedre bredbåndsdekning i hele kommunen
  • bevare og ta vare på eksisterende park- og grøntområder med kunst og skulpturinnslag
  • tilrettelegge for en mer barne- og ungdomsvennlig utvikling i by og tettsteder med flere grøntområder og soner for lek, idrett og fysisk aktivitet
  • utnytte Husbankens virkemidler bedre for å bidra til at flere kan kjøpe egen bolig
  • i samarbeid med utbyggere arbeide for tilrettelegging og etablering av flere rimelige boliger, slik at førstegangsetablerere kan komme seg inn på boligmarkedet
  • være garantist for at det ikke skal innføres eiendomsskatt i kommunen