På lag med Tønsberg!

Tønsberg Høyre vil være på lag med deg  – det er sammen vi skaper det beste Tønsberg!

Tønsberg Høyres kommunevalgprogram 2023 – 2027

Tønsberg Høyres program setter enkeltmennesket i sentrum fremfor systemet.

Vi vet at mye av det beste vårt samfunn har å by på, vokser nedenfra og opp. Vi vil forandre på det som ikke fungerer og bevare det som fungerer godt i kommunen vår. I Høyre er vi ikke opptatt av å levere resultater alene – det er når vi jobber sammen at Tønsberg blir den aller beste kommunen å bo i. Høyre tror at hver enkelt av oss kan utgjøre en forskjell i samfunnet.

Skal vi bygge fremtidens Tønsberg, trenger vi kunnskap. Vi vil satse på kompetanseheving for elever og få flere folk i arbeid. Vi tror at alle ønsker å bidra i samfunnet. Da må vi ha gode ordninger som gjør det mulig. Færre skal falle fra i skolen. En god skole er nøkkelen til god integrering og god inkludering.

Ett av de områdene vi er spesielt opptatt av, er utenforskap. Alt for mange står utenfor arbeidslivet, og vi må bli enda bedre til å legge til rette for alternative opplæringsarenaer som ser den enkelte, og som kan bidra til at flere får utdanning og kommer i arbeid.

Tønsberg Høyre tror på en åpen kommune hvor alle innbyggere skal føle seg trygge, uavhengig av hvem de er, eller hvor de bor.

Barn skal få muligheten til å bli kjent med lekekamerater i sitt nærmiljø. Derfor skal familier som ønsker det, få barnehageplass i nærheten av der de bor. Det skal også legges til rette for at eldre, som ønsker å bo hjemme, gis verktøy slik at de i størst mulig grad mestrer egen hverdag. Samtidig skal vi ta et sosialt ansvar for dem som faller utenfor. Vi mener at Tønsberg er på sitt beste når folkevalgte spiller på lag med innbyggere, næringsliv, lag og foreninger.

Høyres logo

Tønsberg Høyre er stolt av Tønsberg, og sammen skal vi utvikle kommunen vår i dialog med innbyggerne; sammenskal vi ta en aktiv rolle for å utvikle hele kommunen vår. Vi skal legge til rette for at flere kan bo og jobbe i kommunen og samtidig skape gode lokalsamfunn i hele kommunen. Vi vil videreutvikle et mangfoldig kultur- og idrettstilbud, og vi heier på de aktørene som vil skape nytt liv i den flotte kommunen vår.

Vi lever i en urolig tid. Da må vi sørge for at vi har en veldrevet kommune og som har trent på kriser. Dette utøves best i samspill mellom offentlige, private og frivillige ressurser. Frivillige, lag, interesseforeninger og private nettverk ønsker ofte å stille opp når samfunnet trenger dem.

Vårt program bygger på FNs bærekraftsmål som også er den overordnede rammen for utviklingen av Tønsberg-samfunnet. God helse, god utdanning, vekst, innovasjon og samskaping er blant de områdene som er viktige for oss.

Vi har et nytt Høyre-lag på plass, med engasjerte kandidater som vil bidra og fornye. Håper du finner programmet vårt interessant. Vårt politiske program har med nye saker og nye ideer for Tønsberg, og hva som er best for deg som innbygger, er i fokus. For oss er det viktig å ha virkelige løsninger for virkelige mennesker på virkelige utfordringer.

Vi ønsker å være på lag med deg  – det er sammen vi skaper det beste Tønsberg!

Ti gode grunner til å stemme Høyre i Tønsberg

Vi ønsker å være på lag med deg. Sammen kan vi gjøre Tønsberg enda bedre! 💙