Ordførerkandidat Frank Pedersen

På lag med Tønsberg

Nærdemokrati

Tønsberg skal være en kommune for alle, med trygge nærmiljøer hvor innbyggerne i størst mulig grad får forme livet sitt selv og fylle det med innhold. For å sikre at innbyggerne føler seg inkluderte og trygge, vil Tønsberg Høyre sammen med frivilligheten bidra til å legge til rette for gode og inkluderende møteplasser i nærmiljøene. Hvert lokalsamfunn kjenner sine utfordringer og muligheter best selv. Høyre vil sikre bedre kommunale tjenester gjennom tilførsel av lokalkunnskap.

For Tønsberg Høyre er det et mål å utjevne sosiale ulikheter. Et godt og trygt nærmiljø er avgjørende for å lykkes i dette arbeidet.

Tønsberg Høyre vil:

• ivareta lokal identitet og samhold slik at et inkluderende og gode lokalsamfunn skapes
  • invitere til flere innbyggermøter for å involvere befolkningen i saker som angår dem på et så tidlig tidspunkt som mulig slik at de rekker å engasjere seg før beslutninger fattes
  • styrke dialogen mellom velforeningene og kommunen