Barneskolene i kommunen vår.

n n

Utdanningsforbundet i Tvedestrand gir uttrykk for stor bekymring i forhold til situasjonen i skolene våre. Medlemmene i dette forbundet jobber delvis i barneskolene og delvis på ungdomsskolen. De har dermed utstrakt kjennskap til hvordan de fysiske og sosiale forholdene er, og hvordan dette påvirker både ansatte og elever.
n
Den minst 10 år lange beslutningsvegringen om bygging av ny sentrumsbarneskole har blitt en stor belastning for alle parter. Ny, felles barneskole i sentrum av Tvedestrand er en av de viktigste sakene for Høyre. Vi må også gjøre noe med skolestrukturen i kommunen. Vi går inn for et likeverdig skoletilbud for alle på barnetrinnet ved en samlet 3-parallell skole i sentrum. Det vil etter vår mening gi et styrket pedagogisk, sosialt og fysisk miljø for alle barn i kommunen.
n
Det er meget bra at Utdanningsforbundet har en klar forventning til at skolene skal holde den standarden og kravene som er til skolebyggene, utearealene og skolens innhold. Tvedestrand trenger tilflytting og vekst, – da er en skole som tilfredsstiller både nåtidens og fremtidens krav for både ansatte, barn og foreldre svært viktig.
n
Ingen bør være i tvil om at Tvedestrand Høyre vil jobbe hardt og målrettet for å realiser en ny skole i sentrum med byggestart i 2021 og innflytting innen høsten 2023. I mellomtiden må vi gjøre de nødvendigste tiltakene på eksisterende skoler.
Tvedestrand Høyre
Marianne Landaas, Ordførerkandidat