Inkludering er en samfunnsoppgave

n Høyre er bevisst på at alle må inkluderes i samfunnet. Skal vi alle bli bedre på å inkludere må vi ut av komfortsonen og gripe første anledningen til å bidra.n n

n

Det kan være å kjøre barn til en fotballkamp. Eller avlegge et besøk hos en som trenger et besøk. Alle har sin verdi for samfunnet vi lever i og vi betyr mye for hverandre. Vi må inkludere hverandre i større grad slik at vi dyrker mangfoldet. De som faller utenfor i samfunnet må inviteres med! Deltagelse i samfunnet gir håp og livsmot. Målet er vel et godt liv for oss alle.n
n

Høyre er åpne og direkte på at alle kan bidra og inkluderes etter likeverd prinsippet. Vi får gjort mye sammen om enn er villige til å samarbeide.

n

Frivillighetsarbeidet står høyt i Høyre. Ikke alt kan ordnes gjennom det offentlige. Ved å stå sammen, inkludere og by på mangfoldet vil vi bli sterkere.

n

Inkludering og mangfold er ikke skjønnhetspleie. Vår statsminister Erna Solberg har vist ved sitt engasjement at hun også er inkludering- og mangfoldminister. Hun har gått i tog for å fremheve betydningen av nøkkelordet likeverd. Det er ved å stille opp, med liv og lyst samt delta, vår statsminister viser vei i mange sammenhenger.

n

Selv om man er gammel eller ung, forskjellig kjønn, syk, handicappet, homofil, forskjellig rase-, religion- og kulturbakgrunn så skal vi flagge toleranse, likeverd og forskjellighet.

n

Vi flagger dette i politikken vår hele tiden, og ønsker at alle skal ha respekt for likeverdet. -Likeverdet som dyrker opp om mangfoldet er kanskje en av de viktigste elementene ved å bygge en ny felles skole i Tvedestrand!

n

Vi ivrer for at skolen skal inneholde all mulig ekspertise for at alle barn skal bli ta godt om og integrert. Vi må legge føringer for at barn kan finne sine venner og at de også lett kan ha fritid sammen i klubber, lag og foreninger. Arenaene er viktig for barn sin integrasjon.

n

Tvedestrand Høyre arbeider for at alle skal bo og trives i Tvedestrand. Vi ønsker at innflyttere skal finne arbeid raskt i og /eller i nærheten av Tvedestrand og bli værende. Vi trenger stabil folkevekst! Agder Høyre arbeider for bedre vilkår med tilskudd til gründere på Agder.

n

Kom til Tvedestrand hvis du vil starte opp med gründervirksomhet!

n

Høyre har god spredning mellom gammel og ung. I et samfunn hvor det blir flere eldre er det viktig at eldre er med politisk for å forme det beste for eldrebølgen.

n

Tvedestrand Høyre vet at mange eldre bidrar gjennom lag og foreninger for bedre trivsel for de andre eldre som er syke og ensomme i kommunen. Noen personer besøker andre og gjør dermed livet lettere for hverandre.

n n
n
n Velferdsteknologien som blir utviklet i takt med behovene og hva som er mulig å utrette gjør det lettere å bo hjemme. Eldre som må bo på pleie- og omsorgshjem skal få bo i hjemlige forhold for at livskvalitet og trivsel blir ivaretatt.
n

Noen stiller opp som bud- og bringetjeneste av matvarer fra butikk direkte til den enkelte. Tvedestrand Høyre ser et enormt frivillighetsarbeid også gjennom dugnad. Honnør til alle som bidrar. Det gjør inkluderingsarbeidet også enklere. Vi er sammen for hverandre!

n

I god Høyre politikk ligger mye frivillighetsarbeid. Vi ønsker at frivillighetsarbeidet fortsetter og blir mer utbredt. I frivillighetsarbeidet møtes folk med gode intensjoner for hverandre. I Tvedestrand skal vi hjelpe hverandre!n

n n