Ja til ‘Leve hele Livet’

n Dette er den viktigste reformen som noen gang er lansert til hjelp i helse- og omsorgsarbeidet.n n

nn Høyre i Tvedestrand støtter, ønsker reformen velkommen, og vil bidra politisk til å gjøre den levende, til beste for brukerne. n

Reformen skal bidra til:

n
  • At eldre kan mestre livet lengre, oppleve god kvalitet og ha en trygghet for at de får god hjelp når de har behov for det.n
  • n
  • At pårørende kan bidra uten at de blir utslitt.n
  • n
  • At ansatte opplever at de kan brukes sin kompetanse i tjenesten og gjøre en god jobb.
n

Leve hele Livet har fem satsningsområder:

1. Et aldersvennlig Norge
  2. n
  3. Aktivitet og fellesskap
  4. n
  5. Mat og måltider
  6. n
  7. Helsehjelp
  8. n
  9. Sammenheng i tjenestene
  10. n
n

Høyre vil aktivt arbeide for støtte til disse innsatsområdene. Blant annet ved å få god kunnskap inn i det politiske og administrative virket i Tvedestrand. Kunnskap er det viktigste verktøyet for å oppfylle målsetningene. Høyre støtter kjøkkenet på Stranna-senteret. Her har vi kunnskapen.

n

Helsehjelp og sammenheng i tjenestene arbeides det kontinuerlig med over hele linja, og Høyre skal henge med. Vedrørende punkt 2, Aktivitet og Felleskap, – så er frivilligheten nøkkelen. Vi må etablere en målsetting, samt følge opp råd, lag, foreningene og de små kaffekopp-treffene. Dette er noe av grunnlaget for å fostre frivillighet.

n

La oss slutte å sette negativt fortegn på Eldrebølgen. La oss heller arbeide for et realistisk og positivt uttrykk; ‘Ressursbølgen’. Pensjonister og eldre er nemlig en stor ressurs i samfunnet.

Vennlig hilsenn
Arne Bjørnstad, Listekandidat Tvedestrand Høyre