Lokalpolitikken trenger dyktige kvinner!

nn Nominasjonslistene til de ulike partiene på Agder viser at det er få kvinnelige listetopper. Fra og med 2020 vil det totalt være 25 kommuner på Agder.nHøyre har nominert mannlig førstekandidat i 19 kommuner og kvinnelig førstekandidat i 6 kommuner.nnnnn n

nn Høyre er ikke fornøyd med kjønnsbalansen i egne rekker og håper at flere kvinner vil engasjere seg i politisk arbeid fremover. Det vil være sunt både for demokratiet og de beslutninger som tas i de enkelte kommunestyrene. Vi har tro på at kvinner og menn vil utfylle hverandre når viktige beslutninger tas.

n

Tvedestrand Høyre er godt fornøyd med at vi er en av de 6 kommunene som har en kvinnelig ordførerkandidat i Marianne Landaas. Vi tror på Marianne som Ordfører, – ikke fordi hun er kvinne, men fordi hun har vist seg som en dedikert politikker de siste 4 årene.

n

Marianne er handlekraftig med stor arbeidskapasitet og er opptatt av å se løsninger framfor problemer. Marianne er opptatt av samarbeid på tvers av politiske skillelinjer for å sikre et best mulig styringsdyktig kommunestyre samtidig som hun har et godt og konstruktivt forhold til administrasjonen.

n

Marianne evner å se helheten og vektlegger en god kvalitativ og koordinert tjeneste for å løfte den enkelte innbygger. Hun viser respekt for folks ulike meninger samtidig som hun ønsker å demme opp for den til tider uforsonlige retorikken som føres.

n

Et sterkt støttende partiapparat både på fylket og nasjonalt nivå er heller ikke å forakte i denne sammenhengen.

n

Vi tror på Tvedestrand og håper du vil være med oss på laget!n

Godt valg!

Tvedestrand Høyren