Årets skogryddedag

Vestby Høyre tar nærmiljøet vårt på alvor, og har besluttet i år å arrangere en lokal skogryddedag for området i Grevlingen skogen. Denne dugnaden er viktig.

Vestby Høyre vil at skogen skal være trygg for alle.

Alle skoler og barnehager bør ha tilgang til grønne områder for å lære om naturen og dens mangfold. Vestby Høyre ønsker å tilrettelegge for at alle barn i kommunen kan få opplevelser som ved bruk av skogsområde i sitt nærmiljø.

Miljøsvineri er ikke til å unngå

Vi opplever miljøsvineri i vårt nærmiljø, det er ikke til å unngå, dessverre. Derfor har vi i år valgt å legge skogryddedagen til Grevlingen skogen for å rydde fellesområdene i skogen og langs turstiene. Sykkelklubbene skal kunne bruke skogen uten å få ødelagte sykler, og folk skal kunne bruke skogen uten å skade seg. Vi greier ikke løse alt, men vi skal være med å bidra.

Dugnad er viktig for nærmiljøet

Mange politiske partier arrangerer en ryddedag i løpet av året. Sist arrangerte Vestby Krf strandryddedagen. Det er veldig bra!
Nå er skogen sin tur, og vi håper så mange som mulig møter opp for en hyggelig aktivitet i skogen. Arrangementet er 29 mai kl 1800.

I Vestby Høyre er vi opptatt av å ta vare på naturen og at nærområdene våre skal være trivelig å ferdes i. Derfor arrangerer vi en felles ryddeaksjon i Grevlingen, hvor vi kan bidra til å holde dette populære området rent for søppel.

Jens Trondsen, styreleder Vestby Høyre

Vi vil selvsagt forholde oss til gjeldende smittevernregler, og vi oppfordrer alle som deltar om å ta med gjennomsiktige plastposer for å samle søppel.

Mer informasjon om arrangementet finnes her.