Høyre vil sikre utviklingen av Vestby

Vi har sett og lest i Vestby avis at MDG i Vestby har foreslått for kommunestyret at Vestby skal bli areal nøytralt. Når det ble stemt over i kommunestyret fikk det heldigvis kun MDG sine stemmer.

Vi har videre lest at SV sin gruppeleder har kommet med en redegjørelse for redegjørelse hvor det også går frem at kommunestyret allerede har bedt om en utredning knyttet til hva arealnøytralt rent faktisk betyr. Videre, om jeg forstår SV sin gruppeleder rett, så støtter han langt på vei tanken om å bli arealnøytrale.

Vestby skal ikke bli arealnøytralt!

Vel, her stopper kanskje enigheten mellom Vestby SV og Vestby Høyre i denne saken. Jeg skal selvfølgelig ikke forskuttere hva en utredning vil vise, men har mine bange anelser. Det å bli arealnøytral vil, slik jeg ser det bety at vi mye sterkere må vurdere hva vi skal bruke areal til. Det er jo vel og bra, men Vestby Høyre ønsker å fortsette den positive utviklingen i Vestby kommune. Vi ønsker å legge til rette for flere arbeidsplasser, slik at våre innbyggere i større grad slipper å pendle ut av kommunen og bruke mye tid borte fra hjemmet bare for å reise til og fra jobb.

Sett i dette perspektivet vil jeg varsle allerede nå at Vestby Høyre ikke kan være med på et vedtak om at Vestby kommune skal være arealnøytralt, om det betyr at vi må si nei til all videre utvikling

Pål Engeseth
Gruppeleder, Vestby Høyre