Takk for gode samtaler!

Vestby Høyre har i dag vært på bedrifts besøk i Nordre Follo og kommunen vår for å bli bedre kjent med lokalt næringsliv, organisasjoner og skolevesenet.

Storfint besøk!

Vår ordfører kandidat og lokale politikere fikk storfint besøk av Jan Tore Sanner på besøksrunden vår i dag.

Dagen begynte med Roble Wais og Jan Tore Sanner si besøk hos Vestby videregående skole. Arbeidslivet og samfunnet er stadig endring. Videregående opplæring må fornyes slik at den er bedre tilpasset fremtidens kompetansebehov, utfordringer og muligheter. Rektor, ansatte og elever på skolen ga oss konkrete innspill på hvordan vi best kan utvikle den videregående opplæringen. De dyktige elevene på forsker linjen viste oss stolt modellskipet Bastøsnegla. Elevene gikk nylig til topps i Ocean Space Race og fikk masse skryt fra NTNU.

Dialog og innspill fra næringslivet

Videre deltok vi på et dialog- og innspills møte med Fagskolen Viken og store transport- og logistikk bedrifter. Vi fikk innblikk i hvilken arbeidskraft- og kompetansebehov bedriftene har, og hva fagskolen kan gjøre for å møte bedriftenes behov. Vi avsluttet dagen hos den lokale bedriften JI Bygg. Kompetanseutvikling, forholdet til opplæringskontoret og yrkesfag for voksne var noen av de utvalgte temaene vi var innom.

Jan Tore Sanner og Roble Wais

Takk for omvisning og gode samtaler

Vår ordførerkandidat Åshild Marie Fagerjord og Kommunestyrerepresentant Jan Henrik Palnes besøkte Fontenehuset i Ski. Det er et frivillig lavterskeltilbud med fokus på psykisk helse.

Her fikk de en omvisning og deilig hjemmelaget lunsj, som var laget av medlemmene. Medlemmene kan komme sammen for samvær, gode samtaler og veiledning og støtte til å søke jobb eller studie.

Dette tilbudet er så viktig og noe vi heier veldig på!

Ordførerkandidat, Åshild Marie Fagerjord