Nominasjonsprossen videre

Vestfold Høyre har fått inn mange gode forslag på kandidater til nominasjonen. Nå kan du som medlem rangere dine toppkandidater i urnominasjon og delta på lokalforeningenes prøvenominasjoner.

Urnominasjon i Vestfold Høyre

I perioden 2-24. september gjennomføres det urnominasjon i Vestfold Høyre. Urnominasjon er en elektronisk avstemming som sendes til medlemmer på SMS. Vi bruker SMS fordi de fleste bytter mobilnummer sjelden. Det er kun én respondent pr. IP-adresse, og medlemmer som deler e-post kan derfor bare avgi én stemme. Det er heller ikke alle medlemmer som har registrert e-post og denne byttes oftere enn mobilnummer. Er din e-post og ditt mobilnummer korrekt? Det kan du sjekke på Høyres nettside, på «Mitt Høyre». Det finner du her ➡️ https://hoyre.no/mitt-hoyre

For å kunne delta må du:

• ha vært medlem i 4 uker
  • ha stemmerett i Stortingsvalget
  • ha betalt kontingent 4 uker før 2. september

I urnominasjonen får du som stemmeberettiget medlem en SMS der du kan rangere inntil 6 kandidater til stortingsnominasjonen. Nominasjonskomiteen vil ta med seg resultatene fra urnominasjonen i vurderingen av den endelige rangeringen av listekandidater til nominasjonsmøtet i Vestfold Høyre.

Hvem kan du velge mellom?
Les mer om kandidatene her

Nominasjonsmøtet avholdes 1. november kl. 19:00 på Quality Hotel Tønsberg. For å være stemmeberettiget på nominasjonsmøtet må du være valgt delegat av din lokalforening.

Når urnominasjon er avholdt blir resultatet offentligjort på nettsider og sendt ut som pressemelding.

Prøvenominasjon i lokalforeningene i Vestfold Høyre

I løpet av september skal alle lokalforeningene i Vestfold avholde prøvenominasjoner. Møtene blir annonsert til alle betalende medlemmer i foreningen. Dato for møtene ser du her ⬇️

Lokalforeningene i Vestfold avholder prøvenominasjoner:

• Holmestrand 2. september. Skal velge 11 delegater til nominasjonsmøtet
  • Horten 9. september. Skal velge 12 delegater til nominasjonsmøtet
  • Tønsberg 16. september. Skal velge 24 delegater til nominasjonsmøtet
  • Færder 10. september. Skal velge 16 delegater til nominasjonsmøtet
  • Larvik 12. september. Skal velge 18 delegater til nominasjonsmøtet
  • Sandefjord 24. september. Skal velge 26 delegater til nominasjonsmøtet

I prøvenominasjonen vil styret i lokalforeningen legge frem et forslag til rangering av kandidatene til stortingsnominasjonen. Møtet skal så stemme over rangeringen.
Du må ha vært medlem i 4 uker, ha stemmerett i stortingsvalget og ha betalt kontingent før møtet for å delta.
De fleste lokalforeningene velger også delegater til nominasjonsmøtet i Vestfold Høyre på samme møte.

Nominasjonskomiteen vil ta med seg resultatene fra prøvenominasjonene i vurderingen av den endelige rangeringen av listekandidater til nominasjonsmøtet i Vestfold Høyre.

Når alle lokalforeninger har avholdt prøvenominasjon blir resultatene offentligjort på nettsider og sendt ut som pressemelding.

Nominasjonsmøtet i Vestfold Høyre

Nominasjonsmøtet avholdes 1. november kl. 19:00 på Quality Hotel Tønsberg.

På nominasjonsmøtet møter 107 delegater fra lokalforeningene i Vestfold Høyre. Det er disse som voterer over den endelige rangeringen av stortingskandidatene til stortingsvalget i 2025. Møtet holdes som regel for åpne dører.

Når listen er endelig valgt blir dette offentligjort på nettsider og sendt ut som pressemelding.