Bli bedre kjent med Trine Røed-Larsen

Kandidat til prøvenominasjonen for
Stortingsvalget 2025

Trine bor på Dåpaløkka i utkanten av Sandefjord. Hun gifter seg i september med samboeren gjennom mange år. Hun har to egne barn og to bonusbarn, alle voksne, i tillegg til en hund.

Trine er utdannet lektor (med tilleggsutdanning) og jobber på en ungdomsskole i Larvik. Hun har 30 års erfaring fra grunnskolen og underviser i samfunnsfag, fransk og utdanningsvalg. Hun har vært/er faglærer, kontaktlærer, leder av fremmespråkseksjonen, teamleder og karriererådgiver. Hun har ledelsesutdanning fra BI og en master i karriereveiledning fra USN i 2022. Hun har veldig god kjennskap til skoleverket, oppvekst og utdanningssystemet.

Viktigste politiske erfaringer:

• Trine er nygammel i politikken. Hun var aktiv i Larvik Unge Høyre på slutten av 80-tallet, engasjerte seg i Oslo Unge Høyre i studietiden på 90-tallet og var bla med på skoledebatter på ulike videregående skoler i Oslo. Etter en lang pause kom hun inn i politikken igjen i Sandefjord etter valget i høst og sitter nå som fast representant i formannskapet og i kommunestyret, er gruppenestleder i Sandefjord Høyre og leder hovedutvalget for kunnskap, barn og unge i Sandefjord kommune.

Viktigste politiske interesseområder:

• Hennes hjertesaker er barn og unges oppvekstkår, utdanning og utenforskap. Viktig for henne er også forsvar/sikkerhet og samarbeid i Europa. Trine brenner for at unge skal finne tilhørighet og bli kjent med egne talenter og interesser, så de kan drive med det de motiveres av og kunne stå i meningsfylt arbeid et helt yrkesliv. Hun er opptatt av at unge i fylket vårt som har droppet ut av skole eller lærlingeplass, kommer seg tilbake i utdanning eller jobb. Vi trenger arbeidskraften deres. Hun vil jobbe for at det kommer dobbeltspor gjennom hele Vestfold. Trine synes det er viktig at Norge har et godt forsvar og at vi opprettholder samarbeid med andre land om sikkerhet.

På fritiden liker Trine å lese/lytte til bøker og gå tur i skogen med hunden. Hun er ofte på café med familie eller venner, hun er veldig glad i å gå på kino, og kobler helt av når hun spiller golf med mannen eller ser britisk krim på skjermen hjemme.

Trine Røed-Larsen
Født 1970