Bli kjent med Linn Fagerberg

Kandidat til prøvenominasjonen for
Stortingsvalget 2025

Linn Fagerberg. Foto: Fartein Rudjord.

Linn har en allsidig utdannelse blant annet  innen personalledelse (HRM), arbeidsrett, kommunikasjon, omstilling i arbeidsliv, kontor- og administrasjon og hotell- og restauranthøgskolen. Hun er fagsensor i service- og administrasjonsfaget og har vært arbeidslivskyndig meddommer i tingretten. Linn har styreerfaring fra arbeids- og inkluderingsbedriften Jobbintro, Horten Næringsforening og Redningsselskapets ungdomsavdeling. Politisk aktiv siden 2011 med forskjellige verv.

Viktigste politiske erfaringer:

• Kommunestyret – medlem (nåværende)
  • Hovedutvalg for klima, miljø og kom.teknikk (nåværende)
  • Arbeidsutvalget (nåværende)
  • Tidligere nestleder Horten Høyres foreningsstyre
  • Tidligere leder av valgkomité Horten Høyre
  • Tidligere gruppeleder/opposisjonsleder

Viktigste politiske interesseområder:

• Utenforskap
  • Utdanning og skolepolitikk
  • Klima, miljø og bærekraft

Linn har mye politisk erfaring og kompetanse fra forskjellige verv og mener hun har en dyp forståelse av hvordan det politiske systemet fungerer, og hvordan man oppnår resultater gjennom samarbeid og ledelse. Hun er vant til å lede og administrere komplekse organisasjoner og nettverk. Linn mener hun har evnen til å holde hodet kaldt og ta beslutninger under press, har gode kommunikasjonsevner og å formidle klare budskap og bygge allianser.

For Linn er styrking av Vestfold som Norges ledende teknologiregion viktig, vi bør vise frem at vi er verdensledende spesielt innen avansert elektronikk. Vi bør fremme innovasjon og bærekraft i teknologisektoren for å tiltrekke investeringer og skape arbeidsplasser; øke fokus på utdanning og kompetanseutvikling som støtterteknologibransjen; og fremme internasjonalt samarbeid for å sikre Norges deltakelse under EUs chip act og styrke Vestfolds rolle som en global teknologihub.

Linn har vært med å bidra til å få gjennomslag for renovering av Norskogen skole, etablering av veteranplan i Horten kommune, løftet forbud mot ansiktstildekning i klasserom.

Linn Fagerberg
Født 1975