Høyres Landsmøte 22

Aukra Høyre sin gruppeleder var delegat nr 230 på årets landsmøte som ble avhold i helgen.

Hvordan er det egentlig på landsmøte i et parti?

Jo, det skal jeg si deg. Det er moro, hektisk, lærerikt, litt travelt, veldig hyggelig og det frister absolutt til gjentagelse!

Helgen begynte med forsenket fly til Oslo på fredag, men når vi kom oss frem traff vi gode Høyrevenner på Karl-Johan før jeg dro på seminar med Åpne Høyre, hvor Helge L’orange fortalte om hvordan de både klarer å få gjennomslag for sine saker i Høyre og være synlige i media. Absolutt et eksempel til etterfølgelse!

Anita O. Eide og Helge L’orange.

Deretter bevegde vi oss ut til hotellet på Gardermoen hvor Høyres Kvinneforum arrangerte sitt seminar, hvor vi fikk høre om mange dyktige damer i politikken. Margaret Hagerup, Guro Angell Gimse og mange flere! Hvorfor er det slik at vi damer ofte får høre «at vi må ha en snill mann» siden vi kan være aktive i politikken?

Møre og Romsdals Kvinneforum, her representert ved Renate Soleim,(leder) Anne-Sølve Vatne, (Ørsta) Sandra Bruflot, og Anita Oterhals Eide (Aukra Høyre)

Lørdag og Søndag var stramt pakket med landsmøtesaker, gode debatter og vedtakelse av resolusjoner og uttalelser. Alle dokument finner du her: https://hoyre.no/partiet/hoyres-landsmote/

Jeg var på talestolen på søndagen når vi behandlet resolusjonen «Et boligmarked med muligheter for alle» I kommende kommunestyre vil jeg fremme en resolusjon om dette.

Gjennom hele helgen var det svært lærerikt å høre innlegg, diskutere sakene og møte inspirerende personer. Jeg håper jeg får muligheten til å reise igjen ved en annen anledning!