Syv grunner til å stemme Høyre i Bærum

Høyres visjon for Bærum er et samfunn med muligheter for alle

Muligheter for Bærum!

Bærum er en av landets beste kommuner. Det er vi stolte av, men vi har fortsatt mye vi kan bli bedre på. De neste årene skal vi fortsette satsningen på skolen, eldreomsorgen og nærmiljøene våre. Det gir muligheter til alle.

1. Godt å bli gammel i Bærum

Respekten for enkeltindividet er grunnleggende for Bærum Høyre, og vi ønsker at våre innbyggere skal leve et godt liv også når helsen svikter. Egenmestring og tidlig innsats er viktig i dette arbeidet. «Hva er viktig for deg?» er et spørsmål som skal kjennetegne Bærum Høyres seniorpolitikk.

2. Verdens beste skole

Bærumsskolen er blant landets beste skoler. Satsingen på kunnskap og forskningsbasert skolepolitikk over mange år har gitt resultater. Bærum Høyre er svært stolt av resultatene, men ønsker allikevel mer. Derfor skal vi satse videre på skolen som en av hjørnestenene i kommunens velferdstilbud. Alle barn har lik rett til gode, tilrettelagte og ikke-diskriminerende skoletilbud.

3. Attraktiv og miljøvennlig

Klimaendringene er en av vår tids største trusler.Bærum Høyre vil at kommunen skal tenke klima i enhver sammenheng, og alle kommunale enheter skal jobbe for å redusere klimagassutslipp. Dette skal vi få til med et tett samarbeid mellom kommune, næringsliv og innbyggere.

4. En god og aktiv oppvekst

Bærum Høyre vil arbeide for at alle barn og unge får et trygt og godt oppvekstmiljø med like muligheter for alle barn og unge uavhengig av funksjonsvariasjon. Bærum kommune skal være en åpen, mangfoldig, likestilt og inkluderende kommune. Derfor vil vi styrke fritidsstipendet slik at alle barn har mulighet til å delta på fritidsaktiviteter.

5. Flere sosiale møteplasser

Mange opplever ensomhet, og Bærum Høyre vil at kommunen skal legge til rette for gode møteplasser og fellesområder som gir økt sosial kontakt. Dette skal gjelde uavhengig av alder, men vi vil sørlig satse på unge og eldre.

6. Ferdigstille E18 og Fornebubanen

God samferdsel er viktig for folk, næringsliv og klima. Derfor må vi ferdigstille viktige prosjekter. Bærum Høyre jobber daglig med å legge press på statlige og fylkeskommunale aktører for at E18 og Fornebubanen blir bygd etter plan og tidsskjema.

7. Garantisten mot eiendomsskatt

Høyre vil ikke innføre eiendomsskatt. Det siste innbyggerne i Bærum trenger er en ny skatt på hjemmene deres. Du får beholde mer av dine egne penger med Høyre i posisjon.

Fant du ikke din hjertesak?

Høsten 2022 vedtok vi nytt program for kommunevalget i 2023. Trykk på knappen under for å lese 👇

Bli kjent med Lisbeth

Lisbeth er Bærums ordfører og Høyres ordførerkandidat ved ved valget. Her kan du bli bedre kjent med både politikeren og personen Lisbeth Hammer Krog!