Odd Emil Ingebrigtsen er Bodø Høyres ordførerkandidat!

Det var stort oppmøte da Bodø Høyre torsdag 25. august arrangerte nominasjonsmøte med valg av ordførerkandidat til kommunevalget neste år.

Odd Emil Ingebrigtsen holder takketale etter å ha blitt valgt som ordførerkandidat.

Nominasjonskomiteen hadde på forhånd enstemmig innstilt Odd Emil Ingebrigtsen som Bodø Høyres ordførerkandidat. Under nominasjonsmøtet kom det ingen motkandidater, og Ingebrigtsen ble klappet frem av de 30 oppmøtte medlemmene.

Den nyvalgte ordførerkandidaten takket for tilliten, og holdt et innlegg der han gikk inn på noen av sakene han ønsker å fronte i den nye rollen.

-Hvorfor er vi her i kveld? Hvorfor er vi engasjert i politikk? startet Ingebrigtsen med å spørre nominasjonsmøtet om.

-Fordi vi tror på – og jobber for å utvikle lokalsamfunnet vårt til noe bedre.

-Høyre vil prioritere skole, omsorg og ny næringsutvikling. Vi vil satse på elevene ved å satse på lærerne. Elever som henger etter blir ikke bedre av skolemat, men av lærere som kan følge dem opp og se hver enkelt elevs potensiale. Alle vet hvor viktig den rette læreren kan være – den som hadde troen på deg.

Ingebrigtsen poengterte at utviklingen av ny næringsvirksomhet har stoppet opp, og at kommuneøkonomien har blitt forverret under Arbeiderpartiets styre i Bodø.

-Bodø har mange muligheter, men det trengs en ny kurs. Det trengs mer begeistring og vi må heie på de som vil investere og skape arbeidsplasser her.

Nå jobbes det for fullt i partiet med å få på plass et partiprogram, og kandidater til å fylle valglista bak Odd Emil Ingebrigtsen.