En hilsen fra Drammen Høyres mangfoldsutvalg

Høyres overordne mål er «muligheter for alle», vi ønsker å inspirere og inkludere alle som bor i vår kommune!

Leder mangfoldsutvalget

Hvem er vi:

Drammen Høyre ønsker å sette fokus på mangfoldet i kommunen. Vi har idag en eget utvalg med representanter som ønsker å komme i kontakt med innbyggerne våre. Vi har  alle et ansvar om å styrke vårt felles demokrati. Vi mener at det kan gjøres ved å ha en åpen dialog med de som bor i vår kommune.

Mangfoldutvalget består av fem representanter med ulike verv fra det politiske hjørne til Høyre.

Høyre ønsker å inspirere og inkludere alle Drammen Kommune.

Mangfoldutvalget fokuserer på kultur, etnisitet og ett felleskap!

Det kan vi få til når vi respekterer og verdsetter det mangfold av stemmer vi har i kommunen, da mener vi at vi er med på bygge et mer robust og inkluderende samfunn.

Hva er mangfold?

Mangfold handler om variasjon blandet mennesker,  respekt til hverandre og det å verdsette andres kultur og etnisiteter. Når vi anerkjenner mangfold, er vi med å styrke et samfunn for alle. Det handler om like rettigheter, og toleranse for hverandre. Ser vi det fra en kulturell side, handler mangfold om integrering, hvor mennesker med innvandringsbakgrunn involveres i det generelle samfunnet. Vi får en større kulturell forståelse til hverandre, og vi skaper et felles grunnlag for felleskapet i kommunen.

Hva jobber vi med:

Mangfold ønsker å engasjere minoritetsgrupper i politiske spørsmål og politikkutvikling. Det gjør vi ved å invitere til direkte dialog om politikkutvikling og evaluering av konkrete politiske forslag.

Vi ønsker å bidra til mangfold kompetanse og etablere arenaer hvor innbyggere med minoritetsbakgrunn og høyres politikere møtes og utveksler tanker, ideer og konkrete forslag.

Vårt mål er å komme i kontakt med deg/dere som ønsker mer informasjon, er nysgjerrige på hva vi mener, og deg som ønsker å bidra i lokalsamfunnet. Alle er velkommen til oss for en samtale, samtidig som vi ønsker å komme rundt til dere og hilse på. Vi ønsker å bli kjent med de ulike grupper som representer Drammen kommune.

Å akseptere mangfold er å tolerere det som er annerledes.

Hvordan få tak i oss:

E-post : mangfold@drammenhoyre.no