Bruk stemmen din!

Til deg som er førstegangsvelger; Nå har du muligheten til å påvirke vår felles framtid. Denne muligheten håper vi at du benytter deg av, uansett hva du stemmer!

Resultater etter åtte år

Norge er et av de beste landene i verden, men vi tror vi kan bli enda bedre. Høyres ambisjon er et Norge på sitt aller beste.

For å oppnå et Norge på sitt aller beste og et bedre samfunn, er skolen det aller viktigste verktøyet vi har. Dessverre er ikke mulighetene i skolen like for alle. Skoleresultatene til barn og unge er i stor grad avhengig av barnas bakgrunn. Faktorer som kjønn, geografi og utdanningsnivået til foreldrene dine, er med på å bestemme hvor godt du mestrer skolen. Høyres løsning er å stille krav til innholdet i skolen, og samtidig gi tidlig hjelp til barn og unge som trenger det mest.

Etter nedstenginger, karantene, testing og sosial avstand er det mange unge som opplever psykiske utfordringer. Noen trenger å møte venner, mens andre kan trenge behandling. Vår viktigste jobb er å sørge for at alle skal få hjelp når de trenger det.

Norge er et lite land, men vi har et internasjonalt ansvar. Høyre i regjering har kutta utslipp, men jobben er ikke ferdig. Forurensing kjenner ingen grenser, CO2 og plast reiser ikke via en passkontroll. Derfor er internasjonale forpliktende avtaler hvor land samarbeider og bidrar viktige.

Din stemme er viktig! Vi håper du vurderer å stemme Høyre, men det viktigste er at du bruker stemmeretten din.

Vi tror på Norge, fordi vi tror på deg!

Her er 10 gode grunner til å stemme Høyre:

• Hjelpe, ikke straffe – gjennomføre rusreformen
  • Fritt skolevalg til alle elever
  • Stoppe utslippene, ikke utviklingen
  • Sørge for jobb til alle
  • La pasienter velge behandling selv ved å fortsette med fritt behandlingsvalg
  • Større frihet i skolen, ved å la elevene forme sin egen hverdag
  • Bygge broer, ikke murer – JA til mer internasjonalt samarbeid
  • Mer energisamarbeid i Europa