Sommerhilsen

Vi er i den lyseste delen av året. Solen skinner, og utetemperaturen bikker 25 grader på gradestokken. For mange venter ferie og late dager!
Vi er takknemlig for alle som er medlemmer i Fredrikstad Høyre og for alle som har meninger og som også ønsker å være med å gjøre en forskjell for byen vår!

Bilde fra Gamlebyen

Flere aktiviteter er planlagt i høst – følg med i Spond

31. august. Pride arrangement i Fredrikstad sentrum

5. september. Medlemsmøte, tema: Unge etablerere

10. september: Medlemsmøte, tema: hvordan få flere i arbeid

17. september: Prøvenominasjon til Stortingsvalget – her kan du være med å påvirke til hvem som skal representere Østfold Høyre på Stortinget i de neste 4 årene.

Disse og flere kommende aktiviteter blir annonsert i Spond.

Spond er en app som vi anbefaler at alle laster ned til sin telefon. I korte trekk er dette en app hvor vi legger ut alle våre planlagte aktiviteter. Videre er den innrettet slik at den som ønsker, kan melde seg på de ulike aktivitetene. Dette bidrar til god oversikt for de som skal delta, samt at det er ryddig for den som har ansvar for aktivitetene. Da vet man hvem og hvor mange som blir med, og kan kommunisere direkte med dem i forkant av de ulike arrangementene. Du finner appen ved å trykke her.

Oppsummering fra bystyregruppen

Bystyregruppen har lagt bak seg et aktivt og spennende halvår. Vi har fått gjennomslag for viktige saker, jobbet oss tettere sammen innad i styringspartiene, men også tapt en viktig sak; Arena Fredrikstad ble vedtatt mot våre stemmer. Vedtaket vil belaste kommunens driftsbudsjett i 30 år framover. I den krevende situasjonen kommunen er i, vil dette utfordre tjenestetilbudet. Høyre skal være lojale til vedtaket i bystyret, men vi vil også minne partiene bak vedtaket om ansvaret de bærer.

Vi forsetter arbeidet med å rydde opp i kommuneøkonomien. Framover vil vi ha et særlig fokus på sykefraværet. Hver dag er mellom 600 og 700 ansatte borte fra jobben. Vi må finne sikre årsaker til fravær, før vi kan foreskrive en metode for større jobbnærvær. Høsten vil videre bære preg av arbeidet med budsjett og handlingsprogram.

Sommerhilsen fra,

Anne Undahl, gruppeleder