Åtte grunner til å stemme Høyre i Frogn

Frogn trenger en stødig kurs. Vår visjon er at Frogn blir en moderne og effektiv kommune der grunnholdningen er «ja». Ved å stemme Høyre får du mer frihet til å gjøre egne valg og en kommune som ser deg og dine behov.

1. En skole der alle kan lykkes

En god skole er nødvendig for at vi skal kunne gi våre barn en god start på livet. Det stiller krav til innhold og kvalitet. Høyre vil prioritere tidlig innsats og flere dyktige lærere for at flere at elever skal trives og oppleve mestringsfølelse i Frogn-skolen. Vi vil sørge for at skolen blir bedre tilpasset hver enkelt elev, blant annet ved å innføre flere valgfag på ungdomsskolen.

2. Nei til eiendomsskatt i Frogn

Kommunen er i en vanskelig økonomisk situasjon med stor gjeld. For å nedbetale gjeld og komme i økonomisk balanse, vil ikke Høyre fjerne eiendomsskatten før tidligst i slutten av kommende periode. Høyre har som mål å på sikt fjerne eiendomsskatten i Frogn.

3. Hele livet i Frogn

Frogn Høyre vil at alle eldre skal få muligheten til et aktivt og sosialt liv, samt få omsorgstjenester som er tilpasset deres behov. Eldre som kan bo i egen bolig, skal gis mulighet til det og motta nødvendig hjelp hjemme. Med fritt brukervalg skal de selv kunne velge hvem som skal levere tjenestene. For eldre som ikke kan bo hjemme, må vi ha en god blanding av bemannede omsorgsboliger, ordinære sykehjemsplasser og demensplasser.

4. Et inkluderende Frogn

På fritidsaktiviteter møter man venner, har det gøy sammen med andre og får viktige erfaringer. I dag er det ikke alle barn og unge som får mulighet til å bli med. Det er sårt å være den ene som står utenfor fordi familien ikke har råd. Det lover Høyre å gjøre noe med.

5. Barnehage til alle

Høyre vil jobbe for løpende barnehageopptak som omfatter barn fra de fyller ett år, og barn som flytter til kommunen. Vi ønsker et barnehagetilbud nær der du bor slik at det blir enklere å levere, at barna blir kjent med nærmiljøet sitt, og hver familie får mer tid til hverandre i en hektisk hverdag. Vi ønsker å opprettholde et mangfold av barnehager i Frogn. For oss spiller det ingen rolle om barna går i en kommunal eller privat barnehage, så lenge de trives og foreldrene er fornøyde.

6. Styrke tilbudet til de som sliter med psykisk helse og rus

Høyre vil at alle skal få hjelp når de trenger det. Ingen skal møte en stengt dør når de trenger det som mest. Derfor vil vi styrke skolehelsetjenesten og gjøre den mer tilgjengelig, blant annet gjennom utvidet åpningstid og økt tilstedeværelse på digitale flater. Det er viktig for Høyre at de som sliter med rus får hjelp. Høyre er opptatt av at hjelp tilbys raskere, og at alle får en behandling som passer dem. Vi i Høyre vil ta initiativ til et regionalt prøveprosjekt med rusreform i Follo.

7. Frogn skal være en JA-kommune

Innbyggerne skal møtes med respekt og positivitet. Det vil alltid være hensyn som må ivaretas, samtidig skal kommunen være enkel å oppsøke, svare raskt og ha en positiv innstilling. Informasjon skal være lett tilgjengelig og frister for saksbehandling skal overholdes.

8. Ta vare på Oslofjorden

I Høyre tar vi klima og miljø på alvor. Noe av det viktigste vi skal gjøre i Frogn er å ta vare på Oslofjorden. Skal vi redde Oslofjorden trenger vi et fortsatt forpliktende samarbeid mellom stat, kommune og næringsliv.

Vil du lese mer?

Trykk på lenken under for å komme til siden for hele valgprogrammet.

Finn ditt nærmeste valglokale

Du kan forhåndsstemme fra 10. august til og med 8. september. I denne perioden kan du stemme i valglokaler over hele landet. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Valgdagen i år er mandag 11. september. På valgdagen må du stemme i Frogn kommune. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Husk å ta med legitimasjon når du skal stemme. Godt valg!