Dette er Harstad Unge Høyre

Lørdag hadde Harstad Unge Høyre oppstartsmøte på rådhuset.

Unge Høyre Harstad

På årsmøtet ble det vedtatt ny politikk og valgt nytt styre. Nyvalgt leder for Harstad Unge Høyre, Anne Julin Furu, sier følgende om tilliten:

– Jeg syns politikk er veldig interessant og har kjent på at det er på tide å engasjere seg. Det er veldig stas å få tillit fra årsmøtet til å lede lokalforeningen, og jeg gleder meg til å ha medlemsmøter, være i media og bli kjent med flere i partiet.

Furu får med seg Johanne Valnes Anthonsen og Nora Foss Hyllestad på laget. Sistnevnte er valgt som nestleder.

– Vi går inn for en styrket skolehelsetjeneste i Harstad-skolen. Elever i dag får alt for dårlig oppfølging hos skolehelsesykepleier. Vi mener det er for lang ventetid hos helsetjenesten slik det er nå, og derfor mener vi at tilbudet burde være tilgjengelig hver dag, sier Johanne Valnes Anthonsen.

Nora nikker. – Det er litt stigma rundt å søke hjelp for psykiske plager, derfor vil vi også innføre årlig obligatorisk samtale med skolehelsesykepleier nettopp for å fange opp dem som kjenner på en form for skam rundt dette, legger Hyllestad til.

Tirsdag skal de være med på sitt første medlemsmøte når Harstad Høyre inviterer til møte om grunnrenteskatten. – Det blir veldig gøy, og det inspirerer oss til å arrangere våre egne medlemsmøter i fremtiden.

F.v. Johanne Valnes Anthonsen, Nora Foss Hyllestad og Anne Julin Furu er alle nyvalgte medlemmer av Harstad Unge Høyre. Ordførerkandidat Nina Dons-Hansen (t.h.) er veldig fornøyd med rekrutteringen. Foto: Unge Høyre

– Endelig har vi fått liv i Unge Høyre i Harstad igjen! Dette er en gledens dag, sier ordførerkandidat Nina Dons-Hansen.

– Jeg synes det er flott at ungdom engasjerer seg politisk – uansett parti. De blir en del av et verdifullt fellesskap og får jobbe med viktige samfunnsspørsmål. Vi ønsker Anne, Nora og Johanne hjertelig velkommen i Team Harstad Høyre og håper på mange flere unge medlemmer fremover. En stor takk til Unge Høyre Troms og Finnmark med Petter Hov Jacobsen, Anders Tørresen og Miriam Kristiansen i spissen som har gjort en flott innsats med verving, sier Dons-Hansen.