Æresmedlem: Britt Skinstad Nordlund

Britt Skinstad Nordlund ble utnevnt som æresmedlem på årsmøtet 22. november etter hennes innsats gjennom så mange år for Høyre, både lokalt, regionalt og nasjonalt.

Æresmeldem Britt Skinstad Nordlund og nyvalgt leder Håkon Vahl. Foto: Nina Dons Hansen

Britt Skinstad Nordlund var Harstads første kvinnelige ordfører da hun i 1993 tiltrådte dette vervet, og er en av våre absolutte veteraner. Hennes bidrag gjennom så mange år i partiets tjeneste er imponerende.

Høydepunktene fra karrieren demonstrerer hennes engasjement for samfunnsutvikling og næringsutvikling:

• Nordlund ble kalt til arbeid i regjeringen under Jan P. Syse, og tjente som Fiskeriminister Svein Munkejords personlige sekretær og rådgiver i et år fra 1989 til 1990.
  • Harstads ordfører 1993-1995
  • Leder for Høyres kvinneforum i Troms i tre år fra 1995 til 1998.
  • Fylkesvaraordfører i Troms i perioden 1999 til 2003
  • Hun har vært medlem i kommunestyret, fylkestinget, nestleder i fylkespartiet
  • Gruppeleder i fylkestinget fra 2007 til 2011
  • Leder av lokalforeningen fram til 2016

Hun har i de siste tre periodene vært aktiv i kommunestyret, dog som aktivt og ofte møtende varamedlem, men har også vært, på grunn av sitt nettverk og evne til å finne gode representanter til råd og utvalg vært vårt og kommunens ess inn i kommunens valgkomité.

– Britt Skinstad Nordlund er definitivt en av de jeg kjenner som har størst hjerte for Høyre, og på sin varme, milde, kloke men også bestemte væremåte bidrar hun til at alle nye Høyremedlemmer føler seg vel mottatt og ansett i partiet. Ennå i dag inne i sitt 83. år (tro det eller ei) er Britt Skinstad Nordlund politisk aktiv og ønsker å bidra for partiet.

Håkon Vahl, leder Harstad Høyre