Karoline Sjøen Andersen blir rådgiver for Tina Bru

Bystyrerepresentant og styremedlem for Haugesund Høyre, Karoline Sjøen Andersen (25) er ansatt som politisk rådgiver for Olje og- energiminister Tina Bru (H).

Karoline Sjøen Andersen. Foto: Kristoffer Vincent Hansen.

I dag ble det gjort kjent at Karoline Sjøen Andersen er utnevnt som politisk rådgiver for Tina Bru, og går dermed inn i den politiske ledelsen i Olje og- energidepartementet.

Andersen er utdannet ingeniør med spesialfelt innenfor fornybar energi, og har frem til nå jobbet i ulike bedrifter og med prosjekter knyttet til havvind. Nå får hun anledning til å påvirke med sin fagkunnskap og sin politiske teft på øverste nivå.

Karoline ble valgt inn som fast representant i bystyret i Haugesund ved valget i 2019, og har raskt gjort seg bemerket som en tydelig stemme for et mer bærekraftig samfunn fra talerstolen og i media, sier gruppeleder i Haugesund Høyre, Harald Larssen Lønning. – Som fraksjonsleder i plan og- miljøutvalget har hun fremmet viktige saker og praktiske løsninger som har fått bred politiske tilslutning på tvers av de politiske skillelinjene, fortsetter Larssen Lønning og legger til at han tror denne erfaringen, kombinert med fagkunnskap vil gjøre henne til en god støttespiller for ministeren.

Sjøen Andersen er og Stortingskandidat ved valget til høsten for Rogaland Høyre.

I 2019-valgkampen var Karoline valgkampleder for Haugesund Høyre. Hun skapte den beste og mest engasjerende valgkampen for oss på lenge, og sto på dag og natt for kandidatene våre. Nå gleder vi oss til å gjøre det samme for henne, sier styreleder i Haugesund Høyre Anders Amundstad-Balle. – Vi er veldig stolte og glade for at Karoline er blitt lagt merke til av ministeren, men selvsagt og litt triste for at hun nå blir nødt til å tilbringe mer av sin tid i Oslo, avslutter han.

Sjøen Andersen tiltrer i jobben førstkommende mandag, 11.01.21.