Retningslinjer for bruk av Haugesund Høyres Facebook-side

Vi setter pris på alt engasjement og interesse for og rundt vår politikk og innholdet på vår Facebook-side. I tråd med at vi selv styrer hva som publiseres i våre kanaler, tar vi og et redaktøransvar når det kommer til publikums interaksjon med vårt innhold.

Retningslinjene vi legger til grunn har utgangspunkt i å fremme og sikre saklig og god debatt i våre kommentarfelt.

• Når vi snakker sammen er det bra om vi holder en saklig og respektfull tone. Vis respekt for dine meddebattanter og utøv normal folkeskikk. Vi fjerner innlegg som er hetsende, krenkende eller inneholder grove ukvemsord, spam (ensartet innhold og/eller høy frekvens fra samme bruker) eller identiske kommentarer.
  • Falske profiler vil bli utestengt fra Haugesund Høyres Facebook-side.
  • Vi inviterer til konstruktive diskusjoner. Kommentarer som er ikke-relevante til delingstråden vil derfor slettes. Ønsker du å gi en generell tilbakemelding er du hjertelig velkommen til å sende oss en melding på Messenger eller e-post. Vi tar også gjerne imot innspill til saker vi burde løfte.
  • Deling av falske nyheter fjernes.
  • Deling av lenker uten noen videre informasjon om hva som menes med lenken slettes.
  • Vi oppfordrer til saklig debatt! Det er selvsagt stor takhøyde for kritikk og ulike meninger.
  • Hvis vi ser at samme person gjentatte ganger handler i strid med disse retningslinjene vil han eller hun bli varslet om dette, og bedt om å forholde seg til reglene på lik linje som alle andre. Gjentatte brudd på retningslinjene vil medføre utestengelse fra vår Facebook-side. Dette for å gjøre denne siden til en god arena å være på og debattere.