5 gode grunner til å stemme Høyre i Horten

team Horten Høyre-

I løpet av de siste åtte årene har Horten Kommunes gjeld økt fra én milliard til over tre. Vi har en stor andel eldre innbyggere, vi trenger flere unge innbyggere som kan sørge for at inntekten til kommunen og tjenestene vi tilbyr er bærekraftig i årene som kommer. Høyre vil løse disse utfordringene, og det må vi gjøre nå.

1. Gjøre Horten til førstevalget for nyetablerere

Høyre vil aktivt se etter nye arealer for boligutvikling i hele kommunen. Vi trenger flere barnefamilier slik at befolkningen vokser og ikke synker. Høyre vil at denne utviklingen skjer i hele Horten kommune, det vil si i Åsgårdstrand, Skoppum, Borre og Nykirke også. Vi må jobbe for at vi har gode barnehager og skoler som er attraktive for nyetablerere. Vi vil skape en dynamisk by med et rikt kulturliv og levende møteplasser i hele kommunen.

2. Rask og trygg helsehjelp når du trenger det

Vi skal sørge for en politikk som setter kvaliteten på tjenesten først. Uavhengig av hvem som tilbyr helsetjenesten du trenger skal du vite at du får tilgang til rask og trygg hjelp. Enten det er fastlegetjenesten, hjemmehjelp, legevakt eller brukerstyrt personlig assistanse, skal Horten være en kommune som leverer gode tjenester til våre innbyggere. Høyre vil se på muligheten for at private kan drifte et sykehjem i kommunen, bygge flere omsorgsboliger i områder der folk bor, satse på rask psykisk helsehjelp og utvide fritt brukervalg til også å gjelde hjemmesykepleien.

3. På lag med frivilligheten

Høyre vil ta kampen mot utenforskap i Horten. Vi må skape en raus, inkluderende kommune som spiller på lag med frivilligheten. Vi har en fantastisk dugnadsånd i Horten, det må vi støtte, frivilligheten må oppleve kommunen som en god samarbeidspartner. Høyre vil sørge for at frivilligheten i hele kommunen føler seg sett og hørt. Vi er avhengig av dem hvis vi skal sørge for at alle barn, unge og voksne blir inkludert og ikke faller utenfor samfunnet.

4. Vi vil rense Oslofjorden for nitrogen

Med Hortens beliggenhet langs Oslofjorden, har vi et ansvar for å forhindre forurensing som skader fjordens marine miljø. Høyre vil sørge for at prosjektet Ren Oslofjord gjennomføres med god økonomisk støtte både fra staten og samarbeidspartnere sånn at det påvirker din og min lommebok minst mulig.

5. Vi vil jobbe for en bedre kommuneøkonomi

Høyre vil forbedre kommuneøkonomien. Vi vil aktivt gå gjennom kommunens eiendomsportefølje og vurdere unødvendige eiendommer for salg. Dette er et lavterskel tiltak som kan sikre flere inntekter til kommunen. Høyre vil at Hortens innbyggere opplever Horten som en trygg og forutsigbar kommune å bo i, og sikre at de får de gode, lovpålagte tjenestene de fortjener.

Vil du lese mer om vår politikk?

Da bør du se på programmet vårt for 2023 – 2027