Økonomiske løsninger og saklighet i debatten

I et leserbrev av Bjørn-Robert Paulsen fra Horten Høyre, adresseres Johnny Roger Andersens aktive deltakelse i lokale debatter i Gjengangeren. Paulsen diskuterer Andersens uttalelser og synspunkter om Horten kommunes økonomiske situasjon og forslag til løsninger.

Bjørn-Robert Paulsen, Horten Høyre.

Bjørn-Robert Paulsen reagerer på Johnny Roger Andersens om Hortens økonomiske situasjon. Han utfordrer Andersen til å sette seg bedre inn i sakene før han fremsetter bombastiske påstander, spesielt angående veiprosjektet fra Bakkenteigen til Horten stasjon. Paulsen forklarer at dette prosjektet, anslått til 200 millioner kroner, ikke er prioritert av Høyre nå, men kan bli aktuelt senere når økonomien tillater det. Han påpeker at prosjektet hovedsakelig er fylkets ansvar.

I tillegg avklarer Paulsen misforståelser om finansieringen av veiprosjektet. Han forklarer at pengene, som stammer fra oppgjøret av et lån på 360 millioner kroner fra Horten Bomselskap AS, er øremerket veirelaterte formål og ikke påvirker kommunens nåværende budsjett. Paulsen utfordrer også Andersens påstand om at Høyre ikke har foreslått løsninger for å redusere kommunens gjeld, og nevner forslag som salg av kommunal eiendom, bruk av private tilbydere, endringer i skolestrukturen, og reduksjon av mellomlederstillinger.

Bjørn-Robert Paulsen oppfordrer til saklighet i debatten og tilbyr seg å diskutere Hortens utfordringer over en kopp kaffe etter nyttår.

Les hele innlegget her: Høyre | Noen svar til Johnny Roger Andersen (gjengangeren.no)