Heller ærlig og tape enn uærlig og vinne

Høyre har valgt å legge frem et budsjett uten eiendomsskatt sammen med Horten FrP. Eiendomsskatt er en usosial skatt som ofte rammer de svakeste og vi alle opplever nå en presset privatøkonomi, vi ønsker ikke å øke presset. Høyre gikk til valg på å ikke innføre eiendomsskatt og det er viktig for oss at vi holder valgløftene våre.

Natalie Portrett

Les saken i Gjengangeren her: Horten kommune, Horten Høyre | Reagerer på budsjettforslaget: – Jeg vil heller være ærlig og tape et valg, enn å være uærlig og vinne (gjengangeren.no)

Budsjettet vårt inneholder de fleste elementene som var foreslått av administrasjonen. Selv om dette er et ekstremt stramt budsjett med kutt vi helst skulle unngått, har vi full tillit til at administrasjonens forslag sikrer at vi handler innenfor loven.

Høyre har valgt å prioritere frivilligheten og idretten i Horten kommune da dette er lavterskel tiltak som kan utgjøre store besparelser i fremtiden. Både frivilligheten og idretten gjør et viktig arbeid som forebygger ensomhet, utenforskap for hele Hortens befolkning og de bidrar til integrering. Høyre ser også viktigheten av å bevare et sterkt barnevern og har derfor reversert stillingskuttet i barnevernstjenesten. Dette er tiltak som Høyre ønsker å støtte og som vi mener vil være viktig for fremtiden til Horten kommune.