Jeg forstår mitt ansvar – det er vår plikt som lokalpolitikere å skape trygghet

Når vi politikere skal ta beslutninger, må vi tenke på at vi forvalter innbyggernes midler. Vi må sørge for en minimal økning i renovasjonsutgifter, vi skal unngå eiendomsskatt og vi skal sørge for at kommunen får handlingsrommet den trenger for å gjøre det enda triveligere å bo i her i Horten – samtidig som det er god kvalitet i de lovpålagte tjenestene vi leverer.

For å gi oss mer handlingsrom vil Horten Høyre ta en grundig gjennomgang av kommunens tomter og bygninger og vurdere dem for salg. Pengene fra salg av eiendom skal brukes til å betale ned gjeld. Vi vil sørge for effektiv drift, ved å blant annet vurdere å konkurranseutsette noen av tjenestene. På lang sikt vil vi øke inntektsgrunnlaget til kommunen, ved å blant annet tiltrekke oss flere unge innbyggere.

Det er vår plikt som lokalpolitikere å skape trygghet. Når økonomien strammer seg til for de aller fleste av oss er det vår plikt å forvalte fellesskapets midler på en forsvarlig måte og å sørge for at kommunen er i stand til å ta godt vare på innbyggerne også i årene fremover.

Hvem du stemmer på i dette lokalvalget vil ha mye å si på din egen hverdag og lommebok! Bruk stemmeretten din og aller helst, stem Høyre!

Les hele innlegget til Pernille Eik L. Løvlie her: Jeg forstår mitt ansvar – det er vår plikt som lokalpolitikere å skape trygghet (gjengangeren.no)