«Sparekontoen har aldri vært større»

Både ordfører Are Karlsen og Even Gran som er listekandidat for Arbeiderpartiet kommer med solskinnshistorier om Horten kommunes økonomi i leserbrev datert 18. august som tilsvar til et innlegg fra Høyre om kommuneøkonomien.

Ved årsskiftet var det godt med penger på disposisjonsfondet, men det har vi allerede spist ganske godt av. Både ved å bevilge penger til tiltak som ikke var budsjettert og nå sist 53 millioner for å dekke budsjettunderskudd.

La oss være ærlige og innrømme at vi har utfordringer slik som kommunens økonomisjef uttalte til Gjengangeren tidligere i sommer.

Jeg kan ikke støtte Even Gran i at Arbeiderpartiet har gjort en god jobb og styrt skuta stødig, da må det være styring mot Robekkregisteret, slik at vi blir satt under administrasjon av Statsforvalteren. Jeg tenker at vi nå må skifte mannskap og ta inn over oss at det ligger utfordringer der fremme som vi må håndtere.

Les hele Lars Eriks innlegg i Gjengangeren her: Høyre | Sparekontoen har aldri vært større (gjengangeren.no)

Lars Erik Mehlen, 2.-kandidat Horten Høyre.Foto: Jon Klasbu