Vi trenger flere boliger for yngre!

Horten kommune er avhengig av vekst i folketallet for å kunne dekke fremtidens velferdsutgifter. Horten er i en situasjon hvor andelen av eldre i befolkningen øker sterkt. Det er særlig gruppen over 80 år som vokser sterkest, og som har et stadig økende behov for helsetjenester. Samtidig går andelen av unge innbyggere i aldersgruppen 20 – 40 år ned.

Høyre vil arbeide hardt for å snu dette. Horten kommune skal være en troverdig samarbeidspartner og være en pådriver for at flere av de mer enn 2200 arbeidstagerne som hver dag pendler inn til Horten finner seg gode boliger her i kommunen. Særlig gjelder dette også alle studentene som hvert år uteksamineres fra USN på Bakkenteigen.

Horten kommunen har de interessante og fremtidsrettede bedriftene som trenger nyutdannede arbeidstagere. Det er et skrikende behov for nye boliger for yngre i etableringsfasen, ikke bare boliger langs med sjøen for aldersgruppen 60 +.

Les hele Anders sitt innlegg her: Horten kommune | Vi trenger flere boliger for yngre! (gjengangeren.no)