Margret Hagerup, nr. 4 på Stortingslisten. Et friskt pust fra Jæren.

Margret Hagerup (36) er Jærens høyrekandidat ved høstens stortingsvalg.

Margret er inne i sin andre periode i kommunestyret i Time, og det er en allsidig politiker som melder seg på i valgkampen. Hun har mange hjertesaker som hun gleder seg til å løfte fram på nasjonalt nivå.

En av disse sakene er tidlig innsats og bedre kvalitet i skolen. Som firebarnsmamma vet hun hvor viktig det er å se alle: – Frafall i skolen og unge arbeidsledige er en stor utfordring. Dette må vi snu! Samfunnet vårt trenger alle. Vi har behov for alle typer kompetanse, så ingen skal falle utenfor!

– Jeg er opptatt av at det må skapes flere jobber, som er en av Høyres fire hjertesaker. Vår region har de siste årene vært preget av en overgang fra særstilling til omstilling. Men Jærbuen er tilpasningsdyktig og kreativ. Vi har en sterk gründerånd blant oss, og det skjer veldig mye bra rundt om i store og små bedrifter. Høyre skal legge til rette for nye gründerbedrifter. Vi skal skape mer, ikke skatte mer. Vi må satse på framtiden, sier Margret engasjert.

Landbruk
Samtidig er landbruk og matpolitikk noe som engasjerer Margret. Som tippoldebarn til en av grunnleggerne av Kverneland Fabrikk, har hun solide røtter i den driftige, kreative jærtradisjonen som har gjort Jæren til hele Norges matfat: – Mye av landbrukspolitikken er upløyd mark for meg, men jeg er inne i en bratt lærekurve. Jeg har gode, erfarne ressurspersoner rundt meg som kan landbruk, og jeg gleder meg til å jobbe for et godt og livskraftig landbruk i framtiden, sier Margret.

Helse og omsorg
Margret er opptatt av et godt helsevesen: -Jeg har sett det fra pårørendesiden, og jeg har sett mye godt. Men vi kan bli bedre, og vi må ikke slippe trykket på rask behandling og å ha pasienten i sentrum. Jeg er også opptatt av å bedre livskvaliteten, for eksempel gjennom friluftsliv. Vi har både en stor ressurs og en stor utfordring i eldrebølgen som nå ruller over oss. Det er mye å ta tak i!

For første gang siden Lars Storhaug på slutten av 80-tallet har Høyre en kandidat fra Jæren så høyt på listen.

Vi heier på Margret! Vil du ha henne inn på tinget, må du gi Høyre din stemme!

Klepp Høyre