Helge Evju er Kongsberg Høyres ordførerkandidat

Et enstemmig nominasjonsmøte mandag 11.juni valgte Helge Evju som Kongsberg Høyres ordførerkandidat.

Helge er i dag leder av Kongsberg Høyre og gruppeleder for kommunestyregruppa. Han har de fire siste årene gjort en imponerende innsats for Kongsberg Høyre.

Vi er trygge på at Helge er den rette mannen for å lede an frem mot valget i 2019 og er glad for at vi nå har ordførerkandidaten på plass og kan starte valgkampen frem mot 2019.

Kongsberg Høyre har i år ønsket å være tidlig ute med å nominere sin ordførerkandidat og har valgt å gjennomføre en to delt nominasjonsprosess.

Det er mange gode krefter i Kongsberg Høyre i dag og vi har høye ambisjoner frem mot Kommunevalget 2019. Vi er glad for at flere av de som sitter i kommunestyret i dag har takket ja til å stå på listen frem mot neste valg. Deres erfaring er verdifull for partiet og gjør at vi kan jobbe videre med de sakene som legger grunnlaget frem mot valget i 2019 og for vårt partiprogram.

I tillegg har vi ambisjoner om å bli enda flere medlemmer i den prosessen som nå ligger foran oss.

Etter nominasjonsmøtet var gjennomført var vi heldig å ha Trond Helleland hos oss. Trond er parlamentarisk leder for Høyre på Stortinget og leder av Høyres stortingsgruppe.

Med litt humor og glimt i øyet gav han oss sist nytt fra Stortinget. Det er alltid spennende og interessant å høre Trond fortelle. Det gir oss gode råd på veien videre knyttet til å utvikle politikk lokalt og fram mot valget i 2019.

29,4 % og rekordhøy måling for Høyre før helgen er vanvittig inspirerende for alle som aktive i partiet. Vi anbefaler å lese dette intervjuet med Trond i Klassekampen lørdag 9.juni. Der han kommenterer oppslutning.

Vi vil tilslutt takke alle dere som kom og for en hyggelig Høyre— kveld sammen!