Viktig politikk i Viken!

I helgen avholdt Viken Høyre fylkesstyremøte og samling for topp 30 fylkestingskandidater i Viken Høyre. Her var Kongsberg Høyre tilstede med Morten Eriksrød, fylkestingskandidat (10) og leder i Kongsberg Høyre Line Spiten. Dette ble et godt møte for Kongsberg Høyre i Viken med nær full uttelling for våre endringsforslag til fylkestingsprogrammet til Viken Høyre.

Kongsberg Høyre hadde fremmet forslag til programmet knyttet til bla jernbane og teknologiindustrien på Kongsberg. Når programmet tilslutt ble vedtatt kunne vi konstatere at vi fikk vi inn gode formuleringer i programmet på disse punktene.

Det ble også en god og inspirerende innledende debatt til behandlingen av programmet. Her bidra flere av våre fremste kandidater til fylkestingsvalget, samt stortingsrepresentanter. Ingjerd Schou, stortingsrepresentant fra Østfold var opptatt av hvordan vi valgkampen og på stand skulle kunne skape engasjement for fylkeskommunen. Anette Solli fylkesordfører Akershus og førstekandidat til fylkestinget- bemerket på sin side hvordan dette programmet ikke skulle inneholde alle sakene- men mer være en rettesnor og fortelle oss om våre verdivalg.

Næringslivet i Kongsberg i fokus.
Både vi fra Kongsberg Høyre og Kristin Ørmen Johnsen sørget å rette fokus på næringslivet i Kongsberg, som en viktig arbeidsplass og et stort selskap- men også betydningen av et teknologimiljø i verdensklasse. I tillegg til vedtaket knyttet til jernbane, tok Kristin Ørmen Johnsen til orde for punktet som knyttet seg til å støtte utviklingen av teknologiindustriclusterne som Kongsberg teknologipark.

Dette skal vi ta med oss videre i den lokale valgkampen i Kongsberg og til fylkestingsvalget.