En bedre framtid

JA-kommune som er positiv i møte med næringsliv og innbyggere; en god start i livet, med tidlig innsats i skole og barnehage; flest mulig eldre skal kunne bo trygt hjemme lengst mulig. Dette er vår plan for Melhus.

Min og Høyres visjon for kommende periode er at Melhus skal være blant de beste kommunene å bo i.

Melhus skal gi alle barn en trygg og god oppvekst, ved å prioritere tidlig innsats i skole og barnehage, som begge er viktige arenaer for å unngå sosial ulikhet og utenforskap.

Melhus skal være en moderne kommune, som utnytter mulighetene digitalisering og ny teknologi gir til å forberede tjenestene for innbyggere og næringsliv. Skal vi utvikle Melhus videre må vi ha effektiv og god arealplanlegging, slik at det er arealer tilgjengelige for bolig og næring.

For å skape flere jobber og styrke næringslivet må vi fortsette å jobbe med digitalisering for å få ned saksbehandlingstiden, og gi forutsigbare rammebetingelser for næringslivet.

Vi ønsker at helse- og omsorgstjenestene i Melhus skal preges av kvalitet og kompetanse, og hvor vi viderefører fokus på hverdagsrehabilitering og velferdsteknologi.

Melhus skal være en grønn kommune, hvor det er enkelt å ta valg i hverdagen som er bra for det lokale og globale miljø og klima.

For Høyre er det viktig at Melhus er i stand til å løse dagens oppgaver, men også rustes for framtidas utfordringer. Vi skal tørre å gjøre endringer, når vi vet det er nødvendig for å sikre gode tjenester også i framtida.

Sammen er vi kommet langt i Melhus. Fortsetter vi fremover kan vi få til enda mer. Derfor legger vi fram vår plan for å bygge et sterkere, tryggere og bedre Melhus. Med politikk som utvikler kommunen framover, med bedre velferd, trygg ledelse og orden i økonomien, for sammen gjør vi Melhus enda bedre!

Godt valg!

Stine Estenstad