Ny leder i Melhus Høyre

Melhus Høyres årsmøte for 2021 er gjennomført. Marius Krogstad Aune ble valgt til ny leder.

Årsmøte i Melhus Høyre 2021.

Melhus Høyres årsmøte for 2021 ble gjennomført onsdag 24. november i Galleri Fjøset på Gimsan, og blant sakene på årsmøtet er valg av foreningsstyre. Her ble Marius Krogstad Aune valgt til ny leder for Melhus Høyre. Astrid Gauslaa Wehn og Stine Estenstad fikk gjenvalg for to nye år som styremedlemmer, Mikal Kvaal ble valgt til styremedlem for ett år, og Morten Wehn ble gjenvalgt for to år som kasserer. Kirsti Nygård Hårstad og Lars Svanholm var ikke på valg som henholdsvis nestleder og vara til styret, og fortsetter dermed ett år til, mens Ragnar Vigdal ble valgt til vara til styret for to år. Se hele styret her.

Marius Krogstad Aune har også tidligere vært leder av Melhus Høyre, i 2015, og har vært både styremedlem og vara til kommunestyret siden samme år. Han jobber som kommunikasjonsrådgiver i Politiets Fellesforbund, og har et sterkt engasjement for Melhus.

Fornøyd leder

– Tusen takk for tilliten. Jeg gleder meg til at vi nå skal forberede valgseier i 2023, gjennom å utvikle nye løsninger for å gjøre Melhus bedre og å bygge laget av kandidater som skal levere det. Vi har et stort potensiale, og skal bygge en sterk forening med mer aktivitet og flere medlemmer, sier nyvalgt foreningsleder Marius Krogstad Aune etter et godt årsmøte.

Han er tydelig på at det er Høyre som har løsningene som gjør Melhus bedre.

– Melhus på sitt beste gir alle barn en god start i livet, skaper flere jobber slik at flere inkluderes i arbeidslivet, sikrer kvalitet og trygghet i omsorgen, kutter klimautslipp og har en sterk kommuneøkonomi. Det handler om å være forberedt på framtida, og på små og store utfordringer Melhus står overfor har Høyre løsningene, slår Aune fast.

Faste årsmøtesaker

Det siste året var et spesielt år, noe også Melhus Høyre har merket, med mindre aktivitet enn normalt og ønskelig, men noe har likevel vært mulig å få til, som valgkamp før stortingsvalget. Årsmøtet godkjente også regnskap med revisjonsrapport.

På årsmøtet ble det i tillegg orientert om aktuelle politiske saker. Stine Estenstad redegjorde for kommunestyregruppas aktivitet det siste året, som mye har vært preget av covid-19-håndtering. I tillegg opplever Melhus utfordringer med kapasiteten innen helse og velferd, og det er satt i gang arbeid med å få god kunnskap om kvaliteten på barnehager og skoler i Melhus. Høyre skal fortsatt arbeide for at Melhus er en god kommune å bo, leve og arbeide i.

(Artikkelen fortsetter under bildet.)

Nyvalgt leder i Melhus Høyre, Marius Krogstad Aune.

Bli med!

Høyre vil ha et Melhus med muligheter for alle. Derfor jobber vi både med løsninger på kommunens langsiktige utfordringer og å fikse hverdagsproblemer folk opplever i bygda vår. Blir du med på laget? Bli medlem!