Delegasjon- og nestleder for Nordland Høyre, Grethe Fjærvoll

Historisk stor delegasjon fra Nordland på Høyres landsmøte

Når Høyres Landsmøte går av stabelen førstkommende helg er det med en rekordstor deltakelse med i overkant av 40 deltakere fra Nordland.

- Aldri før har det deltatt så mange, det er faktisk historisk. Høyres Landsmøte er Norges viktigste politiske verksted, særlig med tanke på at vi sitter i regjering. Her skal det vedtas politiske løsninger som ruster Norge for fremtiden. En historisk stor delegasjon fra Nordland er derfor både politisk viktig og gledelig, sier delegasjon- og nestleder, Grethe Fjærvoll, for Nordland Høyre,

Fjærvoll gleder seg spesielt til de politiske debattene om utenforskap og helse. I mange tilfeller har de to en sammenheng.

- Utenforskap er en av de største utfordringene vi står ovenfor som samfunn. Det kan være personer som står utenfor skole og arbeidsliv, og som mangler sosiale nettverk. Det har store konsekvenser for menneskene det gjelder, og må derfor ha et sterkt fokus. Som politikere må vi i størst mulig grad legge til rette for at det begrenses. Utenforskap er ikke greit. Derfor er helse viktig, både psykisk og fysisk tilrettelegging blir viktig i denne sammenheng, mener Grethe Fjærvoll

Debatten om Norges sikkerhet handler om å sikre Norges verdier og norske interesser. Det betyr et forsvar som er riktig dimensjonert.

- Det blir en spennende debatt, for her handler det om politiske prioriteringer. For å styrke noe må man kanskje senke ambisjonsnivået andre steder, fortsetter hun.

Fjærvoll har ikke bare et brennende hjerte for Nordland, hun er også sterkt forankret i Bodø-poltikken som gruppeleder for Bodø Høyre. Derfor er hun ekstra stolt over at «Ny By, Ny Flyplass» kommer til å bli hørt av hele Høyres Landsmøte.

- Det må være rom for å fortelle og glede seg over de nære politiske prosjektene på Høyres Landsmøte. Vi er et parti som er bygd nedenfra. Derfor tror hun landsmøte vi sette pris på å høre om Bodø og Salten sitt store prosjekt med «Ny By, Ny Flyplass», avslutter hun.

Følgende deltar på Høyres landsmøte fra Nordland:

Grethe Fjærvoll, Bodø
Odd Henriksen, Fauske