Fikk godt innblikk i næringslivet i Rennebu

Høyres fylkestingsgruppe har besøkt Rennebu, og fikk et godt innblikk i et mangfoldig næringsliv i kommunen.

Trøndelag Høyres Pål Sæther Eiden, Henrik Kierulf og Ingvill Dalseg var svært fornøyde etter besøkene. — Skal vi sikre framtidens velferd må vi både skape flere jobber og ta vare på de jobbene vi alt har. Høyre er opptatt av å lytte til næringslivet og bedriftenes behov, og derfor var det svært spennende å besøke næringslivet i Rennebu for å lytte, sier fylkespolitikerne.

Besøket gikk blant annet til Norges eldste hytteprodusent, Sande Hytter på Berkåk. — Bedriften har gjennom omstilling og fornying, samt fokus på kvalitet og bærekraft, levert over 11 000 hytter siden etableringen i 1956. Bedriften er også delaktig i utviklingen av miljøer knyttet til innovasjon på trevirke og utvikling av bransjen, sier Kierulf.

I en kommune hvor servicenæringen står for en stor del av verdiskapning og sysselsetting var det viktig å besøke en av disse virksomhetene, Cirkle K på Berkåk. Dette er en familiedrevet bensinstasjon med 18 ansatte som betjener både lokalbefolkning og gjennomgangstrafikk med drivstoff og varer. — For de er omlegging av E6 gjennom Berkåk og påkobling av fylkesvei 700 av stor betydning for utviklingen av bedriften, forteller Eiden, Høyres fylkesordførerkandidat i Trøndelag.

Dagen endte med et godt medlemsmøte i Rennebu Høyre med bra deltagelse. — Vi drøftet viktige saker for utvikling av kommunen og foreningen er i full gang med å sette sammen et listeforslag foran høstens kommunevalg, sier Høyres fylkespolitikere.

Blir du med på å utvikle Rennebu og Trøndelag videre?Bli medlem i Høyre