Sissel Knutsen Hegdal er Stavanger Høyres ordførerkandidat

Et enstemmig nominasjonsmøte valgte tirsdag kveld Sissel Knutsen Hegdal som ny ordførerkandidat for Stavanger Høyre til valget i 2023.

Sissel Knutsen Hegdal er kjent for å være en entusiastisk og dyktig politiker som har stor respekt både hos politiske motspillere og politiske medspillere.
Stavanger Høyre har med denne rekordtidlige nominasjonen pekt ut retningen mot valget om knappe to år. Hun vil lede Høyres gruppe i kommunestyret, og jobbe for å lede opposisjonens arbeid frem mot valget med de andre ikke sosialistiske partiene.

Hun har et brennende engasjement for næringslivet og det å få skapt nye arbeidsplasser. Samtidig er hun opptatt av at vi som by skal ta et sosialt ansvar for de som faller utenfor. Samtidig skal Stavanger bli en grønnere by i årene fremover – med lavere utslipp og renere luft.

Sissel kommer til å være en tydelig stemme nasjonalt når regjeringen ikke prioriterer interessene til Stavangers 144 000 innbyggere.

«Jeg er utrolig ydmyk og glad for å ha blitt gitt tillit av et enstemmig Stavanger Høyre. Nå skal vi bygge laget – vi skal ut å snakke med folk! Og ta fatt på de utfordringene som må løses i Stavanger. Ikke minst så skal vi lytte til næringsliv, kulturliv, idrettsbevegelsen og alle andre som ikke føler seg hørt!» er Sissels første melding som ny ordførerkandidat.

Vi er utrolig glade for at vi har gjennomført nominasjonen tidlig – at vi har fått en drivende dyktig dame i Sissel Knutsen Hegdal til å lede laget vårt. Så kommer resten av listen på plass mot slutten av neste år. Sissel er en imponerende flink lagleder – og hun vil gjøre at Stavanger Høyre står godt rustet til å møte velgerne i 2023. Og gi denne borgerlige byen en borgerlig ordfører fra Høyre!

Line Møllerop, Leder Stavanger Høyre