Frank Pedersen innstilt som Høyres ordførerkandidat i Tønsberg

Nominasjonskomiteen i Tønsberg Høyre innstiller enstemmig på Frank Pedersen som partiets ordførerkandidat ved kommunevalget i 2023.

Bilde av Frank Pedersen
Frank Pedersen er enstemmig innstilt som Tønsberg Høyres ordførerkandidat. Foto: Marit Haukom.

Nominasjonskomiteens leder, Aksel Haraldsen, legger frem en enstemmig innstilling fra nominasjonskomiteen. De vedtok i går følgende:

Vi har den glede av å innstille Frank Pedersen som partiets ordførerkandidat ved kommunevalget 2023.

Med sin lange politiske erfaring (helt tilbake fra 1999) i tidligere bystyret og nåværende kommunestyret i Tønsberg har Frank Pedersen en særdeles solid politisk erfaring. Han har blant annet vært utvalgsleder og leder av Tønsberg Høyre. Frank er nå fraksjonsleder i utvalg for plan og bygg.

Frank har også hatt sentrale posisjoner i det private næringsliv og i organisasjonslivet. Han har særlig vært engasjert innenfor idrett og kultur. Han er opptatt av samfunnsutviklingen. Han er nå breddesjef i Norges Triatlonforbund. Han har lang leder- salgs/markedsføringserfaring i inn- og utland.

Frank Pedersen er engasjert og initiativrik og liker utfordringer. Han er sosial og liker å omgås mennesker. Han er god til å bygge relasjoner. Med Frank som ordfører vil vi få en positiv, samarbeidsvillig, initiativrik og serviceinnstilt person. Han er godt forberedt og egnet for en slik utfordring. Han vil bli en samlende ordfører for både gammel og ung.

Tønsberg Høyres ordførerkandidat velges på partiets nominasjonsmøte den 9. juni. Mer informasjon om nominasjonsmøtet finner du her: