Høyre farger Tønsberg blått i en prøvevalgkamp

Tønsberg Høyre kjører om få dager i gang en prøvevalgkamp over hele kommunen.  I går fikk medlemmene presentert planene under Blåtimen, Høyres cafe i Bydelshuset. I dag starter nedtellingene til 11. september 2023. Nå er det nøyaktig ett år igjen til den viktige valgdagen 💙

Inspirert av Ernas Tønsberg-besøk sist helg og TB’s meningsmåling forleden, drar ordførerkandidat Frank Pedersen en prøvevalgkamp i Tønsberg om få dager. Foto: Mathias Willassen Hanssen.

Høyre tar i bruk hele sin organisasjon under prøvevalgkampen. Det betyr at alle -fra medlemmer til tillits- og folkevalgte, er invitert med til å farge kommunen blå. Sammen skal de banke på dører og stille på stands i Tønsberg sentrum, på Tolvsrød, Vear, Re, Eik, Husøy, Barkåker og Sem.

Ordførerkandidat Frank Pedersen orienterte om prøvevalgkampen på blåtimen.

Godt inspirert av de gode tallene i både nasjonale og lokale meningsmålinger gleder Høyres representanter seg til å møte kommunens innbyggere. Ett år før valgdagen er det utarbeidelse av det kommende kommunevalgprogrammet og nominasjonen av listekandidatene som preger foreningens arbeid. Hvis du har en sak du brenner for- eller har forslag på en person som bør stå på Høyres liste, ta kontakt. Det beste programmet og den beste valglisten utarbeides i nært samarbeid med innbyggerne.

Engasjert forsamling fra gårdagens blåtime.

Under dagens Blåtime fikk medlemmene også presentert hovedpunktene i barnehage- og skolestrukturen som skal opp til politisk behandling i høst, og hvilke utfordringer Tønsberg kommune har i skole- og barnehagesektoren.

Kommunestyrerepresentant Lena Fahre innledet også kort om NOU 2022 nr.9 «Ytringsfrihetskommisjonen» og hvordan vi kunne ta vare på demokratiet vårt.

Leder av programkomiteen og utvalgsmedlem i oppvekst og opplæring, Mathias Willassen Hanssen orienterte om status i den kommende skole- og barnehagestruktur-saken og utfordringene vi må løse i sektoren fremover.

Debatten gikk livlig etter innledningene fra ordførerkandidat Frank Pedersen, utvalgsmedlem i utvalg for oppvekst og opplæring Mathias Willassen Hanssen,  samt Høyres fraksjonsleder i utvalg for kultur,- idrett og folkehelse Lena Fahre.

INSPIRERENDE: Målingen viser en fremgang på 5,7 % sammenlignt med siste kommunevalg. Det er inspirerende for videre hardt arbeid!